کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

خامنه‌ای: به كسی باج نمی‌دهیم

آیت‌الله علی خامنه‌ای امروز سه‌شنبه در دیدار با گروهی از مردم استان مازندران گفت: در مقاطعی برخی طراحی‌های دشمن برای وادار كردن نظام اسلامی به باج دادن بوده است، اما امام هیچ‌گاه باج نداد و همه بدانند ما نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچ‌كس باج نخواهیم داد.

رهبری جمهوری اسلامی با تحلیل حوادث ۳۰ سال پس از انقلاب گفت که برخی جریان‌ها و گروه‌ها از اهداف خود منحرف شدند.

وی در سخنان خود به جریان‌های سیاسی در اوایل انقلاب اشاره کرد که به گفته وی مدعی روشنفكری و طرفدار رای مردم بودند، اما با مردم مقابله مسلحانه كردند.

خامنه‌ای، تركیب این جریان‌ها و گروه‌ها را شامل «منافقین»، افراد «كافر»، طرفداران غرب و «متظاهران به دین» دانست و گفت: این جریان‌ها ابتدا با سخنان روشنفكرانه به مبانی امام و جمهوری اسلامی اعتراض كردند و سپس به تدریج میدان مبارزه فكری و سیاسی را به میدان مبارزه مسلحانه و اغتشاش‌گری تبدیل و برای مردم و مسوولان در زمان جنگ مزاحمت ایجاد كردند.

وی در تحلیل عملكرد جبهه مخالفان نظام در طول ۳۰ سال گذشته افزود: در این جبهه همواره دو خطای فاحش وجود داشته است، نخست آنكه خود را بالاتر از مردم می‌دانستند و دوم آنكه به دشمنان ملت دل بسته بودند.

خامنه‌ای خاطرنشان کرد: نتیجه بالاتر دانستن خود از مردم، این می‌شود كه اگر مردم در یک حركت قانونی، اقدام و یا انتخابی كردند، معارضان در مخالفت با اقدام مردم آن را عوام‌گرایی و مردم را عوام می‌خوانند.

برخی گروه‌های سیاسی فضای سالگرد انقلاب سال ۵۷ را آماده پیگیری اعتراض‌ها و یادآوری خواسته‌های جنبش سبز می‌دانند.

همچنین گروه‌های معترض فعال در کشور از مدتی پیش اعلام کرده‌اند که در ۲۲ بهمن در سالروز پیروزی انقلاب، دست به تظاهرات خواهند زد.

سخنان امروز آیت‌الله خامنه‌ای و منحرف دانستن برخی از جریان‌های سیاسی در زمان انقلاب در راستای پیام به مخالفان تحلیل شده است.

توطئه‌ «دشمنان»

خامنه‌ای مانند گذشته بر توطئه «دشمنان» علیه نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و دولت‌های آمریکا و اسرائیل را «دشمن‌ترین دشمنان» خواند.

وی گفت: آمریكایی‌ها می‌گویند ۴۵ میلیون دلار بودجه تصویب كرده‌اند تا از طریق اینترنت، جمهوری اسلامی ایران را شكست دهند كه این نشان‌دهنده اوج درماندگی دشمن است زیرا آنها تاكنون ده‌ها میلیون دلار صرف مقابله با نظام اسلامی از طریق كار دیپلماسی، تحریم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روش‌های دیگر كرده‌اند ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

به اعتقاد وی، دشمنان از مدت‌ها پیش طراحی كرده‌اند تا در تهران آشوب ایجاد كنند.

مشکلات دولت و انتقاد از آن

رهبری در بخشی از سخنان خود گفت: پشتیبانی از مسوولان به معنای تذكر ندادن و یا پرهیز از انتقاد به جا و صحیح نیست، اما این تذكر و یا انتقاد لازم باید همانند تذكر دو همسنگر به یكدیگر باشد و نه به‌صورت مقابله و رودرویی.

وی حوادث تاریخی را «عبرت‌انگیز» خواند و گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه آحاد مردم به ویژه جوانان و افراد تأثیرگذار، حضور در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و اعتماد به مسوولان است.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند که مشکلات دولت به ویژه ناتوانی در مدیریت اقتصاد کشور از جمله مسائلی است که اعتراض محافل درونی قدرت از جمله برخی محافظه‌کاران را برانگیخته و ممکن است رهبری را تحت فشار قرار دهد.

خامنه‌ای گفته است که اصلی‌ترین وظیفه مسوولان، «تلاش و كار بی‌وقفه و همه‌جانبه و تدبیر برای حل مشكلات و سرعت بخشیدن به حركت رو به جلوی كشور» است.

به گفته وی، «وقتی دشمن وارد میدان شده است، باید متوجه شویم و اگر خطا و اشتباهی هم انجام دادیم، آن را تصحیح كنیم.»

دعوت به حضور در صحنه

آیت‌الله خامنه‌ای از افرادی که سخن آنها در میان مردم تاثیرگذار است خواست که مردم را به «حضور در صحنه» تشویق کنند.

وی در میان سخنانش به ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت که انتظار دارد مردم آمادگی خود را در این روز نشان دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر