کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

نظر هاشمی رفسنجانی در مورد مناظرات اخیر

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعتدال و سعه‌صدر در همه امور را اصلي‌ترين نياز كشور در شرايط فعلي عنوان و تاكيد كرد: افراط و تفريط مهم‌ترين مشكل كشور است و دلسوزان اسلام، انقلاب و نظام بايد براي آن چاره‌انديشي كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح روز سه‌شنبه در ديدار جمعي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها اقتصاد، سياست در بعد داخلي و خارجي و فرهنگ را نيازمند تفكر اعتدالي عنوان كرد و گفت: رجوع به انديشه‌هاي اسلامي و سخن قرآن و همچنين سيره پيامبر(ص) مي‌تواند اهميت انديشه و عمل اعتدالي را مشخص كند.

وي حل مسائل موجود كشور و ايجاد آرامش را با ‌ادامه حركات افراطي از افراطي‌هاي دو طرف و عدم مراعات قانون و هتاكي‌ها ميسر ندانست و تاكيد كرد:‌ براي اداره امور نياز به رضايت و اعتماد مردم داريم و اين خواست اسلام است و همه بايد در اين مسير حركت كنيم.

وي در پاسخ به پرسش حاضران درباره شيوه حل مسائل فعلي تاكيد كرد: رجوع به سخنان اخير مقام معظم رهبري در حاكميت قانون و پرهيز از اعمال خودسرانه و همچنين كمك به ايشان توسط همه نيروهاي سياسي و اصيل انقلاب كه به اسلام، نظام و قانون پايبند هستند، مي‌تواند حل موضوع را به همراه داشته باشد و اقدامات نظير انجام مناظرات مستدل و اظهارات رسانه‌اي به جاي برخوردهاي خياباني مي‌تواند اين مسير را هموار كند.

در ابتداي اين ديدار علي‌محمد حاضري، حجت‌الاسلام و المسلمين رهامي، جعفر توفيقي، نجفقلي حبيبي، ظريفيان، درويش، افتخاري و حسيني به اختصار درباره شرايط فعلي كشور و ضرورت اتخاذ راه‌حل براي آن مطالبي را بيان كردند.

ايفاي نقش پررنگ توسط نسل اول انقلاب در حل مشكلات كشور، احساس نگراني از روندهاي موجود در حل بحران، لزوم احترام به جايگاه مرجعيت، توجه به خواسته‌هاي اصلي مردم، توجه به نخبگان جامعه، توجه به عنصر زمان در ارائه راه‌حل‌ها، لزوم استقلال فكري و عملي دانشگاه‌ها، چاره‌انديشي در خصوص موج مهاجرت‌ مغزها، توجه به قانون اساسي توسط مجريان مهمترين موضوعاتي بود كه در مطالب سخنرانان بر آن تاكيد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر