کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

مهاجرت پرندگان با شیوع آنفلوانزای مرغی ارتباط دارد

محققان آسیایی در یک بررسی مشترک دریافتند که شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (H5N1 ) ارتباط نزدیکی با مهاجرت پرندگان دارد.

از شینهوا، این کشف در پنجمین نشست منطقه ای همکاریهای آسیایی تحقیقات بیماریهای عفونی نوظهور APEIR در روز شنبه در چین ارائه شد.

"لی فومین" یکی از محققان این گروه گفت: این گروه تحقیقاتی شیوع آنفلوانزای پرندگان را در مسیرهای مهاجرت پرندگان در فلات کینقای - تبت مورد بررسی قرار دادند.

این گروه تحقیقاتی متشکل از دانشمندان ویتنامی، کامبوجی، تایلندی ، اندونزیایی و چینی هستند.

مطالعات انجام شده نشان داد که شیوع آنفلوانزای پرندگان در این فلات با مکان و زمان مهاجرت پرندگان مطابقت دارد.

بررسی های انجام شده در مورد مهاجرت گونه های مختلف پرندگان در مناطق متفاوت که می توانند ناقل ویروس آنفلوانزای مرغی باشند، نشان داد دریاچه ها و زمین های باطلاقی در مسیرهای مهاجرت، کانون های ویروس آنفلوانزا است.

یکی از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی می گوید: این بررسی ها اهمیت توجه به نقش پرندگان وحشی در انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان را تایید می کند.

وی ایجاد یک شبکه نظارتی منطقه ای برای بررسی ویروس آنفلوانزای پرندگان در پرندگان مهاجر را پیشنهاد کرد.

لاشه تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در اطراف برخی دریاچه های موجود در این فلات در سال 2005 یافت شد و توجه دانشمندان را به تحقیق در مورد پرندگان مهاجر معطوف ساخت.

لی افزود: پرندگان مهاجر می توانند بطور پیوسته خود را با ویروس سازگار کرده و نسبت به آنفلوانزای پرندگان مصون شوند. این پدیده موجب کاهش میزان ابتلا در بین آنها شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر