کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

لغو کنسرت شاگردان استاد شجریان

مجید در خشانی که سرپرستی گروه موسیقی "خورشید" را برعهده دارد گفته است: این گروه موسیقی از یک سال گذشته تا کنون قطعاتی را برای اجرا تمرین کرده است که این تمرینات با پیوستن خواننده های جوان موسیقی ردیف دستگاهی ایران مجتبی عسگری و امید مظهری که از شاگردان استاد شجریان هستند بار دیگر از سرگرفته شد و قرار بود اواخر بهمن ماه کنسرت گروه موسیقی"خورشید" در مجتمع فرهنگی آسمان برگزار شود اما به دلیل شرایط نامناسب برای برگزاری این کنسرت عملا امکان اجرای برنامه این گروه موسیقی وجود ندارد.

مهر: سرپرست گروه موسیقی استاد شجریان

مجید در خشانی سرپرستی گروه موسیقی "شهناز" رانیز بر عهده دارد که پیش از این در قونیه و تهران با حضور شجریان به اجرای برنامه پرداخته بود .لازم به ذکر است امحمدرضا شجریان به همراه گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی 21، 22، 24 و 25 آذر به مناسبت سالروز تولد مولانا در شهر قونیه به اجرای برنامه پرداخته بود . محمدرضا شجریان همچنین به همراه گروه شهناز و به سرپرستی مجید درخشانی در مراسم بزرگداشت پرویز مشکاتیان به اجرای برنامه پرداخته بود .

کنسرتهای اروپایی گروه شهناز

گروه شهناز همچنین با حضور شجریان در اواخر تابستان در آلمان و فرانسه به اجرای برنامه پرداخته بود . این گروه هم اکنون مشغول تمرین قطعات جدید هستند و قرار است به زودی تازه ترین آلبوم این گروه منتشر شود.

درخشانی در ادامه افزوده : در فکر برگزار کردن کنسرت گروه "خورشید" تا پایان سال هستیم ولی اگر سالن مناسب برای این اجرا پیدا نشود به سال آینده موکول می شود، ضمن اینکه تصمیم گرفتیم که در تالار آسمان این کنسرت را برگزار نکنیم.

سال آینده در کانادا وآمریکا

از سوی دیگر تور كنسرت‌هاي آمريکا و کانادا محمدرضا شجريان به همراهي گروه شهناز از ارديبهشت ماه سال آينده آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام موسسه فرهنگي هنري دل‌آواز،اين گروه در تاريخ پنج‌شنبه 20 مي در شيکاگو، شنبه 22 مي در آتلانتا، يکشنبه 23 مي در واشينگتن دي سي، پنجشنبه 27 مي در هيوستن،شنبه 29 مي در سانفرانسيسکو، يکشنبه 30 مي در لوس‌آنجلس ، جمعه چهارم ژوئن در ونکوور و يك‌شنبه ششم ژوئن در تورنتو كنسرت مي‌دهند.

اين برنامه توسط شرکت فرهنگي هنري دل آواز با همکاري Seattle World Music institute برگزار مي‌شود.

گفتني است: محمدرضا شجريان و گروه شهناز ارديبهشت ماه سال آينده تور كنسرت ديگري نيز در كشور استراليا خواهند داشت و در چهار شهر اصلي اين كشور اجرا دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر