کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

بازار سیاه بلیت جشنواره تئاتر فجر راه افتاد

برخی افراد با فروش بلیت نمایشهای حاضر در جشنواره به دو برابر قیمت اصلی بلیت بازار سیاه فروش بلیت بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را راه انداختند.

برای اولین بار در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بلیتهای آثار حاضر در جشنواره پیشفروش اینترنتی شد و مخاطبان و علاقمندانی که قصد خرید بلیت نمایشهای مورد نظر خود را داشتند طی روزهای تعیین شده به سامانه پیشفروش اینترنتی جشنواره بیست و هشتم مراجعه کردند.

بعد از پایان مهلت پیشفروش و به دلیل استقبال مراجعین به سامانه پیشفروش اینترنتی بلیتهای جشنواره پیشفروش بلیتها دو روز دیگر تمدید شد و بعد از آن هم در دو روز اول بهمن‌ماه بخشی از ظرفیت بلیتهای در نظر گرفته شده نیز به صورت حضوری به علاقمندان و مراجعین فروخته شد.

تعدادی بلیت نیز به صورت میهمان و سهمیه گروههای شرکت کننده در جشنواره و هنرمندان صادر و در اختیار گروهها قرار گرفت. بلیتهای میهمان فاقد ردیف صندلی است و قابل فروش نیست. اما شنبه سوم بهمن‌ماه و در دومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برخی از مراجعه کنندگان به مجموعه تئاتر شهر برای تهیه بلیت نمایشهای مورد نظر خود از بازار سیاه فروش بلیتهای جشنواره خبر دادند.

مردی که قصد تماشای نمایش "رومولوس کبیر" نادر برهانی‌مرند را داشت 10 بلیت نمایش را به دو برابر قیمت از جوانی در فضای باز مجموعه تئاتر شهر تهیه کرده بود. در این بین افرادی دیگر بلیتهای میهمان جشنواره را به افراد متقاضی فروخته بودند. دختری جوان نیز با اشاره به اینکه در دو روز تمدید فروش اینترنتی سایت سامانه مورد نظر نتوانسته بود خدمات مورد نیاز را ارائه دهد، از وضعیت فروش حضوری بلیت گلایه کرد.

وی که در رشته کارشناسی ادبیات نمایشی در حال تحصیل است درباره وضعیت پیشفروش اینترنتی بلیتهای جشنواره گفت: در دو روز تمدید فروش اینترنتی به سایت www.gishetheater.ir مراجعه کردم ولی با مشکلاتی که در سایت وجود داشت نتوانستم خرید خود را انجام دهم.

عده‌ای دیگر از مخاطبان و علاقمندان تئاتر که برای تهیه بلیت آثار جشنواره به تئاتر شهر مراجعه کرده بودند نیز در روز دوم جشنواره از وضعیت بازار سیاه فروش بلیت و همچنین مشکلات خرید اینترنتی به دلیل کم بودن سرعت اینترنت و فروش حضوری بلیت‌ آثار گلایه کردند.

در جشنواره بیست و هفتم تئاتر فجر نیز مشکل چاپ بلیتهای جعلی باعث بروز مشکلاتی در ایام برگزاری جشنواره شد و امسال و در دوره بیست و هشتم فروش بلیتهای آثار جشنواره به دو برابر قیمت مشکلی است که باید توسط ستاد برگزاری جشنواره به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدی برای آن اندیشیده شود تا افرادی فرصت طلب از اشتیاق مراجعین و علاقمندان به تئاتر سوءاستفاده نکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر