کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

احمدی‌نژاد: جايگاه ايران بالاترين ‌حد‌ در ‌250 سال اخير

رئيس جمهور با بيان اينكه يكي از مهمترين مختصات بودجه سال89 توجه ويژه به بخش فرهنگي است،گفت: ايران به سرعت به مركز الهام بخش و الگوي ايستادگي و آزادگي تبديل مي‌شود.

محمود احمدي نژاد صبح امروز كه براي ارائه لايحه بودجه سال 89 به مجلس رفته بود در جمع نمايندگان مجلس ضمن تبريك ميلاد امام موسي كاظم اظهار داشت: امروز اولين بودجه منطبق بر برنامه پنجم و سياست‌هاي آن و اولين بودجه از دومين برنامه تدوين شده براساس چشم انداز تقديم مجلس مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه اين بودجه در شرايطي تدوين مي‌شود كه حركت مقتدرانه ملت به سمت آرمان‌ها و اهداف انقلابي باشتاب و سرعت روزافزون ادامه دارد گفت: امروز نشاط، آگاهي و اراده حضور در صحنه ملت ما در مقايسه با 30 سال انقلاب مثال‌زدني است .تداوم توليد، عمران، رشد مناسب اقتصادي و كنترل تورم و حركت به سمت اهداف با شتاب هر چه بيشتر ادامه دارد.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه به فضل الهي شرارت منطقه و جهان در جهت آرمان‌هاي ملت ايران در حال تغيير است خاطرنشان كرد: ايران به سرعت به مركز الهام بخش و الگوي ايستادگي و آزادگي تبديل مي‌شود.

به گفته احمدي‌نژاد حضور مقتدرانه ملت ايران در تنظيم مناسبات جهاني رو به افزايش است و جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي ايران بالاترين حد را در 250 سال اخير دارد و همه شرايط داخل، ‌منطقه و بين‌الملل براي يك جهش بلند آماده است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: اميدوارم همدلي و هماهنگي موجود بين نمايندگان ملت، دولت و دستگاه‌هاي گوناگون و آحاد مردم طي برنامه پنج ساله با حفظ رشد 8 درصدي اقتصاد ايران به يكي از اقتصادهاي قدرتمند منطقه و جهان تبديل شويم.

وي تصريح كرد: در برنامه پنجم پيش‌بيني شده است كه نرخ تورم تك‌رقمي شود ما بر اين باوريم كه اگر هدفمند كردن يارانه‌ها به درستي اجرا شود در كمتر از نيمي از برنامه پنجم نرخ تورم به زير 5 درصد مي‌رسد.

رئيس‌جمهور در ادامه به بيان ويژگي‌هاي بودجه سال 89 پرداخت و با بيان اينكه يكي از مهمترين مختصات اين بودجه توجه ويژه به بخش فرهنگي است،اظهار داشت: اساس حركت ملت ايران و انقلاب يك حركت فرهنگي بوده است و از نگاه اعتقادي ما اقتصاد، توليد، عمران، روابط اجتماعي، تحركات سياسي و حتي اصل حكومت بايد در خدمت اعتلا و ارتقا فرهنگ و ارزش‌هاي اخلاقي قرار بگيرد.

وي تاكيد كرد: در بودجه 89 در جهت رشد فضايل اخلاقي، تقويت وحدت و هويت ملي، ترويج ارزشهاي الهي در جامعه و تقويت بنيان خانواده و نقش زناني كه ويژه است توجه جدي شده است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه افزايش نشاط اجتماعي، توسعه مراكز فرهنگي و كانون‌هايي كه به طور خاص مسووليت فرهنگي را بر عهده دارند در بودجه پيش‌بيني شده است گفت: علاوه بر بودجه‌هاي معمول بخش فرهنگ كه در سال 88 حدود 3500 ميليارد تومان پيش‌بيني شده بود امسال 900 ميليارد تومان براي كار نرم افزاري فرهنگي يعني توسعه توليد و فرهنگ كه 600 ميليارد تومان نيز براي زيرساخت‌هاي فرهنگي در نظر گرفته شده كه سهم هر استان در جدول جداگانه‌اي ارائه خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه محور تحقق عدالت از ديگر ويژگي‌هاي بودجه سال 89 است تصريح كرد: بدون عدالت شكوفايي محقق نمي‌شود و فرهنگ بدون عدالت نامفهوم است و رشد و فضايل اخلاقي در سايه عدالت امكان‌پذير است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه دولت همه توان خود را بسيج كرد تا در توزيع امكانات و فرصت‌ها با توجه به مناطق عدالت را رعايت كند گفت: همه مسائل مهم كشور در بودجه پيش‌بيني شده و توجه به مناطق محروم، كشاورزي، ‌عمران، تجارت و آموزش به صورت عادلانه در بودجه 89 ديده شد.

احمدي‌نژاد توجه ويژه به امور جوانان را از ديگر ويژگي‌هاي بودجه سال 89 عنوان كرد وگفت: از مهمترين مسائل بحث اشتغال است با رشد بالاي جمعيت در سال‌هاي 60 تا 64 كه امروز به ثمر نشسته است خيل عظيم جوانان تحصيل كرده و آماده به كار امروز حضور دارند كه در اين راستا توسعه بنگاه‌هاي كوچك و بزرگ و حمايت از سرمايه‌گذاري در بودجه ديده شده است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: پيش از 1000ميليارد براي يارانه و سود تسهيلات در جهت ايجاد اشتغال به خصوص در مناطق محروم در نظر گرفته‌ايم.

وي با بيان اينكه دغدغه ديگر جوانان بحث مسكن است گفت: خوشبختانه براي اولين بار طي 50 سال اخير منحي سعودي قيمت مسكن روند نزولي به خود گرفته است و معتقديم كه بدون حضور و پشتيباني دولت موضوع مسكن به نقطه آرامش نمي‌رسد و تمام كشورهايي كه مشكل مسكن را حل كرده‌اند با دخالت مستقيم دولت بوده است كه در اين خصوص نيز بيش از 1000 ميليارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

احمدي‌نژاد يكي ديگر از ويژگي‌هاي بودجه سال 89 راتوجه ويژه به بخش كشاورزي دانست و گفت: ما مصمم هستيم با پشتيباني نمايندگان و با همكاري متخصصين در برنامه پنجم حداقل 8 ميليون هكتار زمين كشاورزي را به لحاظ تامين آب و آبياري مدرن، ‌مديريت كشت را كامل كنيم.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: براي امسال پيش‌بيني بيش از 5 هزار ميليارد تومان در اين خصوص شده است و درخواست ما اين است كه دوستان عنايت كنند تا بتوانيم سهم سال اول را به طور كامل اجرا كنيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر