کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

درخواست برای حضور موسوی و کروبی در صداوسیما

علی مطهری از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت در مجلس، از مسئولان صدا و سیما درخواست کرد که از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض به نتایج انتخابات نیز دعوت کنند تا آنها هم حرف‌های خود را مطرح کنند.

چنین درخواستی درپی پخش برنامه‌ زنده تلویزیونی با عنوان «رو به فردا» که به تازگی از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شود، مطرح شده است.

مطهری نیز در یکی از برنامه‌های به‌سوی فردا شرکت و برعلیه دولت سخنانی را مطرح کرد.

اسفندیار رحیم‌مشایی، مسئول دفتر محمود احمدی‌نژاد درخصوص سخنان مطهری که گفته بود «احمدی‌نژاد باید به خاطر حوادث پس از انتخابات از مردم عذرخواهی کند»، گفت: شکایات از وی (مطهری) زیاد شده و حتما این شکایات را از طریق معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری پی‌گیری خواهیم کرد.

مشایی همچنین گفت که این نوع اظهارات آنقدر سخیف و دور از انتظار است که اساسا نقد آن‌ها نیز موضوعیتی ندارد.

اما پس از این واکنش‌ها، مطهری از صداوسیما می‌خواهد که با دعوت از رهبران معترضان پس از انتخابات، روند دستیابی به «وحدت و آشتی ملی» و حل بحران موجود را هموار کند.

مناظره برای آرامش معترضان

نماينده‌ مردم تهران در مجلس معتقد است که برگزاری گفت‌وگو و مناظره در فضای سياسی جامعه باعث آرامش «معترضان قانونی» و به حاشيه راندن افراد فرصت‌طلب و ضداسلامی خواهد شد كه در گروه معترضان قانونی نفوذ كرده‌اند.

مطهری تاکید کرد: برگزاری مناظره و جلسات گفت‌وگو در صداوسیما همچنين باعث افزايش آگاهی مردم خصوصا قشر متدين و ولايت‌مدار از حقايق می‌‌شود و هرچه آگاهی مردم بالاتر باشد و آنها واقعيات را بيشتر بدانند، قطعا با مشكل نيز بهتر مواجه می‌شوند.

این نماینده مجلس خطاب به مسئولان هشدار داد: نبايد فكر كنيم كه با ايجاد «شرايط مصنوعی»، بهتر می‌توانيم اين بحران را مديريت كنيم.

به باور مطهری، مناظره‌های تلویزیونی در صورتی می‌توانند نتیجه مثبت داشته باشند که شرايط درست مناظره رعایت شود و افراد در اين گفت‌وگوها به دنبال «برهان و استدلال» باشند، از هيجان بپرهيزند، به دنبال تصفيه‌حساب‌های شخصی نباشند و به يكديگر توهين نكنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که فایده بحث‌ها و مناظره‌های تلویزیونی در این است که جامعه آرامش پيدا می‌كند، اما به باور وی حل بحران نیاز به زمان دارد و یک روزه حل نمی‌شود.

مطهری با انتقاد از مجری برنامه رو به فردا در تلویزیون که به گفته او «منتسب به یک بینش سیاسی» است، توصیه کرد که افرادی به این‌گونه برنامه‌ها دعوت شوند که «حرفی برای گفتن داشته باشند، به‌دنبال عوام‌فريبی، استفاده از عواطف مذهبی مردم، ايجاد هيجان كاذب و تعصب گروهی نباشند» و در سخنان خود از برهان و استدلال استفاده كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر