کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

وب‌سایت احمدی‏نژاد هک شد

وب سایت محمود احمدی نژاد روز دوشنبه مورد حمله هکرها قرار گرفت.

گزارش ها حاکی از این است که هکرها پیامی «مسخره کننده» در مورد احمدی نژاد را در این وبسایت قرار داده بودند.

یکی از وبلاگ‏های نیویورک تایمز به نام «لید» نوشت که خبر هک شدن وب سایت احمدی‏نژاد ابتدا در وبلاگ یک متخصص تکنولوژی به نام آستین هیپ منتشر شده که گفته می‏شود در فراهم کردن تکنولوژی مبارزه با سانسور اینترنتی دولت ایران فعال بوده است.

هیپ همچنین در بلاگ خود نوشته که به نظر می‏رسد کسی وبسایت احمدی‏نژاد را حک کرده که به سرور او دسترسی داشته است.

به گفته هیپ او هنگامی که به وبسایت احمدی نژاد مراجعه می‏‌شد پیام زیر دیده می‏شد: «خدای عزیز، در سال 2009 تو آهنگساز محبوبم مایکل جکسون را از این دنیا بردی، هنرپیشه مورد علاقه‏ام فرح فاوست را بردی، هنرپیشه مرد مورد علاقه‏ام پاتریک سوایزی را بردی، صدای مورد علاقه‏ام ندا را بردی. خدایا در سال 2010 لطفا سیاستمدار مورد علاقه‏ام احمدی‏نژاد را از یاد نبر و همچنین دیکتاتور مورد علاقه‏ام آیت الله خامنه‏ای را. از تو ممنونم.»

هیپ کمی بعدتر در وبلاگش نوشت که وبسایت احمدی‏نژاد اصلا باز نمی‏شود. او متعقد بود که «حالا یا آنرا کلا بسته‏اند و یا واقعا تعداد بازدیدکنندگان آن‌قدر بالا رفته که امکان دیدن وبسایت وجود ندارد.»

جنگ اینترنتی توسط ارتش سایبری ایران

حدود دو هفته پیش گروهی با نام «ارتش سایبری ایران» سایت تویتر را به مدت چند ساعت هک کرده بود.

سایت تویتر یکی از پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌های اجتماعی در اینترنت است که به کاربرانخود اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاه اینترنتی به یکدیگر ارسال کنند. در واقع تویتر معادل اینترنتی پیامک‌های تلفن همراه هست.

به گزارش‌های وب‌سایت‌های فناوری و همچنین شاهدان عینی، صفحه اول سایت توییتر با صفحه سیاه‌رنگی عوض شده که روی آن به زبان انگلیسی نوشته بود «این سایت توسط ارتش سایبری ایران هک شده است.»

همچنین در انتهای این صفحه به زبان انگلیسی نوشته شده بود: آمریکایی‌ها خیال می‌کنند که اینترنت را کنترل و مدیریت می‌کنند از طریق دسترسی، اما آنها نمی‌کنند، ما اینترنت را کنترل و مدیریت می‌کنیم با قدرتمان، پس تلاش نکنید که ایرانی‌ها را تحریک کنید به ...

همینطور در پایان این نوشته آمده بود: حالا کدام کشور در لیست تحریم است؟ ایران؟ آمریکا؟ ما آنها را به لیست تحریم هل دادیم. مراقب باشید.

با این وجود طبق اعلام اولیه مدیران سایت توئیتر و تائید متخصصان امنیت اینترنت هک شدن سایت توئیتر به نحوی که به ظاهر به نظر میرسد نیست و در واقع سرورهای این سایت به هیچ وجه هک نشدند بلکه تنها برای یک ساعت کاربران با وارد کردن آدرس سایت توئیتر به جای سرورهای اصلی به سرور دیگری که در اختیار هکرها قرار داشت هدایت میشدند.

همچنین گفته شد که سایت موج سبز آزادی نیز با پیام مشابهی و به همین شیوه هک شده بود.

هک کردن وبسایت‏‌های سیاستمداران معروف

با این حال هک شدن وبسایت‏های شخصی سیاستمداران معروف موضوع غیرمعمولی به نظر نمی‌رسد.

مثلا وب سایت متعلق به رییس‌جمهور اسپانیا توسط کاربری به نام «مستر بین» هک شده بود.

هکرها تصویر روان آتکینسون بازیگر نقش «مستر بین» را جایگزین تصویر رودریگز زاپاترو در سایت این سیاستمدار اسپانیایی کرده بود.

بسیاری می‏گویند تشبیه این سیاستمدار اسپانیایی به این کمدین انگلیسی یکی از روش‏های معمول برای انتقاد از او شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر