کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

تشریح جزئیات انفجار چهارراه استانداری در مشهد

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: انفجار چهار راه استانداری ناشی از روحیات ماجراجویانه جوانی 18 ساله بود.

به مشهد گزارش استانداری خراسان رضوی، امیرالله شمقدری افزود: انفجار صورت گرفته دیشب 26 دی ماه در محل چهارراه استانداری توسط سه جوان حدودا 18 ساله و با انگیزه های ماجراجویانه برنامه ریزی شده بود.

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی از شناسایی کامل فرد حامل مواد انفجاری خبر داد و اظهار داشت: فرد حامل مواد انفجاری که جان خود را در جریان این اقدام خطرآفرین از دست داد مواد مذکور را از فروشگاههای مواد اشتعالزا خریداری کرده بود.

شمقدری افزود: سه جوان مذکور هیچگونه وابستگی سیاسی و قصد عملیاتی نداشته و محل انفجار را به صورت اتفاقی و به دلیل آشنایی با منطقه انتخاب کرده بودند.

وی روحیات ماجراجویانه نوجوانی و جوانی را موجب به وقوع پیوستن این انفجار دانست و گفت: بنابر آخرین اطلاعات به دست آمده دوستان فرد حامل مواد انفجاری در چندین مرحله وی را از انجام این اقدام خطر آفرین نهی کردند که به دلیل روحیات خاص و بحرانها و مسائل خانوادگی فرد حامل مواد انفجاری، موفق به انصراف وی نشدند.

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن ایام پایان سال و آیین چهارشنبه سوری، نوجوانان و جوانان را از انجام این گونه اقدامات خطر آفرین و استفاده از مواد انفجاری نهی کرد.

شمقدری نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی استان را هوشیار و آماده خواند و تاکید کرد: امروز خراسان رضوی از امنیت کامل و پایدار برخوردار است و با هرگونه اقدام تحریک آمیز و مخل آرامش جامعه به شدت برخورد خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر