کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

مجلس ایران با درخواست دولت مخالفت کرد

مجلس ایران با درخواست دولت برای استرداد (بازپس گیری) لایحه حذف یارانه ها مخالفت کرده و دولت هم گفته که اگر نظرش تامین نشود، طرحی دو فوریتی از سوی نمایندگان مجلس برای اصلاح لایحه ارائه خواهد شد.

در حالی که نمایندگان مجلس که روز یکشنبه 13 دی مشغول بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه حذف یارانه ها بودند، دولت درخواست استرداد لایحه را به هیات رئیسه ارائه داد ولی از 243 نماینده حاضر در مجلس، 111 نماینده با این تصمیم مخالفت کردند و درخواست استرداد لایحه با دو رای کمتر از حد نصاب تصویب نشد.

در این جلسه 120 نماینده به درخواست استرداد لایحه رای موافق دادند و رای هفت نماینده نیز ممتنع بود.

بعد از این تصمیم مجلس، محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد که نظر دولت تامین نشده و احتمال دارد که طرحی دو فوریتی برای اصلاح لایحه حذف یارانه ها از سوی نمایندگان مجلس ارائه شود.

به نظر می رسد نمایندگان حامی دولت در پی مخالفت مجلس با بازپس گیری لایحه، تصمیم دارند برای تامین نظر دولت، طرحی دو فوریتی برای اصلاح لایحه حذف یارانه ها ارائه کنند.

بخش هایی از برنامه حذف یارانه ها که یک سال پیش از سوی دولت مطرح شد، همواره محل اختلاف بوده است اما مهمترین موضوع اختلاف مخالفت دولت با گنجاندن منابع حاصل از حذف یارانه ها در لایحه سالانه بودجه است.

قرار است این طرح در یک دوره پنج ساله اجرا شود و دولت اصرار دارد که این درآمدها در لایحه بودجه سالانه گنجانده نشود اما مجلس می گوید که این کار خلاف قانون است و نمی توان بر نحوه هزینه کردن آن نظارت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر