کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

مجلس، قوه قضاییه را مسوول ماجرای کهریزک دانست

گزارش كميته ويژه مجلس برای پيگيری حوادث پس از انتخابات امروز یکشنبه، ۲۰ دی در جلسه علنی مجلس توسط کاظم جلالی، سخنگوی این کمیته خوانده شد.
این گزارش مسئولان قضایی را خطاب قرار می دهد که بايد با دقت و سرعت وقایع کهریزک و کشته شدن سه نفر از بازداشت شدگان را بررسی کند و به خانواده این افراد و افكار عمومی پاسخگو باشد.
در گزارش کمیته ویژه مجلس تاکید شد که اعزام ۱۴۷ نفر از بازداشت‌شدگان ناآرامی های روز ۱۸ تير ماه به دستور سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران به بازداشتگاه کهریزک به‌هیچ وجه قابل پذيرش نيست.
سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران اعلام کرده بود که به دلیل نبود ظرفیت کافی در زندان اوین، بازداشت‌شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتکاه کهریزک منتقل شدند، اما گزارش کمیته ویژه مجلس می گوید «اعزام اين افراد به كهريزک حتی در صورت فقدان ظرفيت زندان اوين هم قابل توجيه نيست» و تاکید می کند: مسئولان زندان اوين اذعان داشتند كه زندان اوين ظرفيت پذيرش آن بازداشت‌شدگان را داشته است.
براساس گزارش مجلس، مسئولان بازداشتگاه كهريزک در ابتدا با اين عنوان كه ظرفيت پذيرش اين تعداد از بازداشت‌شدگان را ندارند از پذيرش آنها سر باز زده اند و بازداشت‌شدگان ساعت ها در بيرون از بازداشتگاه نگه داشته شده اند، اما به دليل اصرار «مقام قضايی دستور دهنده»، مجبور به پذيرش آنها می‌شوند.

نتایج تحقیقات کمیته ویژه مجلس نشان می‌‌دهد که «بازداشت‌شدگان کهریزک چهار روز در سالن كوچک قرنطينه به مساحت ۷۰ متر و در شرايط بسيار سخت و در گرمای تابستان بدون وجود تهويه و امكانات بهداشتی، غذا و آب آشاميدنی و همچنين ضرب و شتم، توهین و تحقير توسط ماموران نگهداری و همجوار با ۳۰ نفر از اراذل و اوباش پرخطر» به سر برده‌اند.
این گزارش با اشاره به دیدار اعضای کمیته پیگیری با حدود ۶۰ نفر از بازداشت‌شدگانی که از کهریزک به اوین منتقل شدند، می‌افزاید: آنها مجموعه آزارهای انجام شده را به اطلاع هيات رساندند كه اهم آن آزارها عبارت بود از زندانی شدن ۱۴۷ نفر در يک مساحت كم، عدم وجود تهويه، فقدان آب و غذای مناسب، شنيدن فحش‌های ركيک، كلاغ‌پر رفتن همراه با ضرب و شتم، ‌همجواری با اراذل و اوباش و تحقير شدن.
نتایج بررسی‌های نمایندگان مجلس تاکید می‌کند که كهريزک يک بازداشتگاه رسمي بوده و همه مسوولان قضایی از بالاترين رده از آن مطلع و حتی بازديدهایی نيز داشته‌اند و بنابراین این‌که «برخی مسوولان قضایی طی مصاحبه‌هايی از خود سلب مسووليت نموده‌اند به هيچ‌وجه قابل پذيرش نيست».
مجلس با ارائه این گزارش خطاب به مسئولان دستگاه قضایی تاکید کرده است که «امروز بيش از همه بايد پاسخگوی ضعف‌ها و خلل‌های بازداشتگاه کهریزک باشند».
کمیته ویژه پیگیری مجلس همچنین خاطرنشان کرده است که اصلی‌ترين دليل ايجاد بازداشتگاه كهريزک تاديب اراذل و اوباش خطرناک و هتک‌كنندگان به نواميس مردم، متجاوزين به عنف و فروشندگان بزرگ مواد مخدر و مجرمين خطرناک بوده و بنابراین فارغ از بحث اغتشاشات پس از انتخابات «انتقال برخی مجرمين با جرم‌های ديگر به اين بازداشتگاه فاقد توجيه است و در اين خصوص نيز دستگاه قضا بايد پاسخگو باشد».
كميته‌ مجلس با اشاره به «دو ظلم بزرگ» در مساله بازداشتگاه كهريزک، بر ظلم آشكار بر بازداشت‌شدگان ۱۸ تير ماه و دلجويی درخور از آنها تاکید کرده و ظلم بزرگ‌ دیگر را در این جریان متوجه نظام جمهوری اسلامی دانسته و خاطرنشان کرده است که در جریان بازداشتگاه کهریزک آبروی نظام به بازی گرفته شده و تاکید کرده است که دستگاه قضايی با ريشه‌يابی دقيق و برخورد جدی با همه عوامل قضايی، اداری و انتظامی این حادثه و بدون رعايت هر گونه ملاحظه‌، پاسخگو باشد.
درگذشت سه نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک
گزارش مجلس با اشاره به «کشته‌شدن سه تن از بازداشت‌شدگان کهریزک» تاکید می کند: با توجه به عوامل متعدد از جمله كمبود مكان، ضعف امور بهداشتی، تغذيه نامناسب، گرما، فقدان كولر و در نتيجه ضرب و شتم و بی‌توجهی ماموران و مسئولان بازداشتگاه به وضعيت جسمی آنان، اساسا طرح مساله‌ای با عنوان «مننژيت» رد شده است.
براساس بررسی‌های کمیته ویژه مجلس، «مرحوم جوادی‌‌فر، يكی از دستگيرشدگان ۱۸ تير در بين راه انتقال از كهريزک به اوين جان خود را از دست داده است. ايش

۲ نظر:

  1. طبق اطلاع رسيده ، به دنبال دعوت دو نفر از اراذل و اوباش خارج نشين و از نزديكان شعبان جعفري معروف به شعبان بي مخ به نامهاي محسن مخملباف و محسن سازگارا كه طبق دستور نيچه پيامبر اراذل و اوباش جهان در مقعد شيطان بزرگ زندگي كرده و سرشان را از زير دمب او بيرون آورده و نام آن را زندگي نهاده اند و مسئوليت تبليغات جنبش سبز اراذل و اوباش ايراني را به عهده دارند، چند ميليون ايراني در روز پنجشنبه دهم دي ماه 1388 در خيابانهاي تهران تجمع نموده و طبق دستور اين دو به لگد پراكني و عر و تيز و جفتك انداختن و سطل آشغال آتش زدن مشغول شده اند. اين جريان انقدر وسيع بوده است كه خاك پايتخت ايران به توبره شده است.
    طبق آخرين اخبار انقلاب مخملين در حال پيروزي بوده و ايندو خود را آماده ميكنند كه با هواپيماي ارفرانس همراه با هخا، در ميان استقبال تاريخي اراذل و اوباش ايراني در روز 12 بهمن وارد ايران شده و پس از حضور در بهشت اراذل و اوباش در محل شهر نو سابق و سخنراني تاريخي در آنجا طي ده روز حكومت ايراني به رهبري« آريو برزن» تشكيل دهند .
    اخبار تكميلي به زودي در اختيار قرار خواهد گرفت.

    پاسخحذف
  2. طبق اطلاع رسيده ، به دنبال دعوت دو نفر از اراذل و اوباش خارج نشين و از نزديكان شعبان جعفري معروف به شعبان بي مخ به نامهاي محسن مخملباف و محسن سازگارا كه طبق دستور نيچه پيامبر اراذل و اوباش جهان در مقعد شيطان بزرگ زندگي كرده و سرشان را از زير دمب او بيرون آورده و نام آن را زندگي نهاده اند و مسئوليت تبليغات جنبش سبز اراذل و اوباش ايراني را به عهده دارند، چند ميليون ايراني در روز پنجشنبه دهم دي ماه 1388 در خيابانهاي تهران تجمع نموده و طبق دستور اين دو به لگد پراكني و عر و تيز و جفتك انداختن و سطل آشغال آتش زدن مشغول شده اند. اين جريان انقدر وسيع بوده است كه خاك پايتخت ايران به توبره شده است.
    طبق آخرين اخبار انقلاب مخملين در حال پيروزي بوده و ايندو خود را آماده ميكنند كه با هواپيماي ارفرانس همراه با هخا، در ميان استقبال تاريخي اراذل و اوباش ايراني در روز 12 بهمن وارد ايران شده و پس از حضور در بهشت اراذل و اوباش در محل شهر نو سابق و سخنراني تاريخي در آنجا طي ده روز حكومت ايراني به رهبري« آريو برزن» تشكيل دهند .
    اخبار تكميلي به زودي در اختيار قرار خواهد گرفت.

    پاسخحذف