کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

دادستان تهران: سازماندهی خشونت های عاشورا از مصادیق بارز محاربه است

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته است پنج متهمی که پرونده آنها به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارسال شده، از اعضای "گروهک تروریستی منافقین" (سازمان مجاهدین خلق) هستند.

آقای جعفری دولت آبادی همچنین گفته است: "بهاییانی که اخیرا دستگیر شده اند، به اتهام سازماندهی آشوب های روز عاشورا بازداشت شده اند."

دادستان تهران گفت کیفرخواست این متهمان، از جمله بر اساس "اقرار صریح" آنها صادر و به دادگاه انقلاب ارسال شد.

دادستان تهران گفت که سازماندهی خشونت های عاشورا توسط این افراد، از مصادیق بارز محاربه محسوب می شود.

مقامات قضایی تهران پیشتر نیز این پنج نفر را به محاربه متهم کرده بودند.

در بیانیه ای که دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز پنجشنبه (17 دی) منتشر کرد آمده بود که این کیفرخواست در پی دستگیری این افراد و با "تکمیل تحقیقات و اقرار صریح متهمان" صادر شده است.

عباس جعفری دولت آبادی گفت تحقیقات در باره وضعیت سایر بازداشت شدگان روز عاشورا ادامه دارد.

به گفته دادستان تهران، اگر اتهامی متوجه این افراد شود، پس از صدور کیفرخواست، پرونده شان به دادگاه فرستاده می شود و تا زمان تشکیل دادگاه آزاد نخواهند شد اما "کسانی که اتهامی متوجه آنان نباشد، آزاد خواهند شد."

آقای جعفری دولت آبادی در مورد مجازات متهمین گفت: یکی از مجازات‌های اتهام محاربه، اعدام است و مجازات اين دسته از متهمين به تشخيص قاضی تعيين می شود.

دادستان تهران در مورد بهاییان دستگیر شده در پی وقایع روز عاشورا گفت دلیل دستگیری آنها بهایی بودنشان نبوده و "این افراد به دلیل آنکه هم در سازماندهی آشوب های روز عاشورا نقش داشتند و هم به دلیل ایفای نقش موثر در ارسال تصاویر این آشوب ها به خارج از کشور، دستگیر شده اند."

وی همچنین گفت: "در بازرسی از منزل برخی از این متهمان بهایی، اسلحه و تعدادی گلوله جنگی کشف شده است."

تهران و چندین شهر دیگر ایران در عاشورای امسال صحنه ناآرامی ها و خشونت هایی بودند. در جریان ناآرامی های تهران، هشت نفر از جمله خواهر زاده میرحسین موسوی، کشته شدند. در پی این حوادث عده ای از معترضین و فعالان سیاسی و مطبوعاتی دستگیر شدند.

بعد از حوادث روز عاشورا، مقامات دولتی بار دیگر گفتند که حضور مردم در این تظاهرات به دعوت و هماهنگی کشورها و سازمان های خارجی و مخالف حکومت صورت گرفته است.

وضعیت شهروندان خارجی
دادستان تهران در اظهارات امروز خود به وضعیت چند تن از اتباع دیگر کشورها که در ایران در بازداشت هستند، نیز اشاره کرد.

عباس جعفری دولت آبادی گفت رضا الباشا، خبرنگار سوری تلویزیون دبی و یک تبعه آلمانی که در بازداشت بسر می برند، به زودی آزاد خواهند شد.

آقای جعفری دولت آبادی در مورد کلوتید ریس، شهروند فرانسوی که در جریان حوادث پس از انتخابات ایران دستگیر شده بود، گفت قرار است جلسه محاکمه دیگری برای وی تشکیل شود.

جلسه اول محاکمه خانم ریس روز دوم دی (23 دسامبر) در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و وی به اتهاماتش مبنی بر "شرکت در ناآرامی های پس از انتخابات و جاسوسی" پاسخ داد.

کلوتید ریس از ۵ ماه قبل از بازداشتش در ژوئیه گذشته، در ایران اقامت داشت و زبان فرانسه تدریس می کرد. او هنگام خروج از ایران به اتهام شرکت در نا آرامی های پس از انتخابات و جاسوسی دستگیر شد، اما پس از مدتی به قید ضمانت آزاد شد.

خانم ریس تا پایان محاکمه اش نمی تواند از ایران خارج شود و در حال حاضر در سفارت فرانسه در تهران اقامت دارد.

۱ نظر:

  1. طبق اطلاع رسيده ، به دنبال دعوت دو نفر از اراذل و اوباش خارج نشين و از نزديكان شعبان جعفري معروف به شعبان بي مخ به نامهاي محسن مخملباف و محسن سازگارا كه طبق دستور نيچه پيامبر اراذل و اوباش جهان در مقعد شيطان بزرگ زندگي كرده و سرشان را از زير دمب او بيرون آورده و نام آن را زندگي نهاده اند و مسئوليت تبليغات جنبش سبز اراذل و اوباش ايراني را به عهده دارند، چند ميليون ايراني در روز پنجشنبه دهم دي ماه 1388 در خيابانهاي تهران تجمع نموده و طبق دستور اين دو به لگد پراكني و عر و تيز و جفتك انداختن و سطل آشغال آتش زدن مشغول شده اند. اين جريان انقدر وسيع بوده است كه خاك پايتخت ايران به توبره شده است.
    طبق آخرين اخبار انقلاب مخملين در حال پيروزي بوده و ايندو خود را آماده ميكنند كه با هواپيماي ارفرانس همراه با هخا، در ميان استقبال تاريخي اراذل و اوباش ايراني در روز 12 بهمن وارد ايران شده و پس از حضور در بهشت اراذل و اوباش در محل شهر نو سابق و سخنراني تاريخي در آنجا طي ده روز حكومت ايراني به رهبري« آريو برزن» تشكيل دهند .
    اخبار تكميلي به زودي در اختيار قرار خواهد گرفت.

    پاسخحذف