کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

محسنی‌اژه‌ای: هرکس قیام کند، اعدام می‌شود

پس از هشدارهای تند فرمانده نیروی انتظامی و وزیر کشور، دادستان كل كشور هم امروز اعلام کرد هرکس که مقابل «ولی حق» شورش و قیام كند به عنوان «یاغی» شناخته می‌شود و حكمش از نظر شرعی «اعدام» است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای در سخنان خود، بدون نام بردن از آیت‌الله خامنه‌ای از او به عنوان «ولی حق» نام برد.
محسنی‌اژه‌ای درباره معترضانی که در تظاهرات‌های ضددولتی شرکت می‌کنند، گفت: نسبت به افرادی كه طبق قانون و شرع حكمشان محارب است هیچ‌گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.
وی محارب را کسانی دانست که «بخواهند در بین امت اسلامی به وسیله سلاح گرم یا سرد، رعب و وحشت ایجاد كنند».
این در حالی است که در هیچ یک از تظاهرات‌های اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری، گزارشی درباره استفاده از سلاح توسط مردم منتشر نشده است.
دادستان کل کشور به راهپیمایی دولتی روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت که یكی از خواسته‌های شرکت کنندگان در آن تظاهرات این بود كه دستگاه قضایی با همه «عوامل» به خصوص «عناصر اصلی» برخورد كند.
راهپیمایی روز چهارشنبه هفته گذشته به درخواست نهادهای حکومتی و با تبلیغات گسترده از سازمان صداوسیما در اعتراض به آنچه «هتک حرمت در روز عاشورا» خوانده شد، در تهران و برخی شهرها برپا شد.
محسنی‌اژه‌ای نخستین مقام رسمی نیست که پس از انتخابات ریاست جمهوری به معترضان هشدار می دهد.
پس از انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور به هیچ یک از تجمع‌ها و تظاهرات‌های معترضان مجوز نداد.
نیروهای امنیتی و پلیس هم با این تجمع‌ها با خشونت برخورد کردند. آخرین نمونه تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در کشور، روز یکشنبه هفته گذشته (عاشورا) بود که هشت نفر از معترضان در تهران جان خود را از دست دادند.
روز گذشته، وزیر کشور به نیروهای پلیس دستور داد که از این به بعد با معترضانی که در تظاهرات های ضددولتی شرکت می‌کنند، هیچ‌گونه مدارا نکند.
مصطفی محمدنجار که از فرماندهان سپاه پاسداران بوده است، می‌گوید: اینها از خویشتنداری، نجابت و رافت نظام استفاده كردند. البته نظام هم مقداری به اینها فرصت داد تا هم كاملا دست‌شان رو شود و هم اتمام حجتی برای اینها باشد.
هفته گذشته نیز اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با تاكید بر این كه دوره مدارا تمام شد، گفته بود: مثل این كه برخی این گفته را به شوخی گرفتند. هر كسی در این گونه تظاهرات شركت كند و كارهای تخریبی و ساختارشكن انجام دهد، دستگاه قضایی شدیدتر برخورد را با او خواهد كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر