کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

ادامه تحریم دانشجویی امتحانات پایان ترم


منابع خبری دانشجویی می‌گویند که قرار است تحریم امتحانات پایان ترم دانشگاهی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه داشته باشد.

خبرنامه دانشجویی امیرکبیر گزارش داد که دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از 12 دانشجوی زندانی این دانشگاه در بیش از 40 امتحان پایان ترم در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه شرکت نکردند.

دانشجویان در شرایطی امتحانات را لغو کرده‌اند که براساس گزارش خبرنامه امیرکبیر، 15 دانشجو در روز اول تحریم امتحانات، شنبه 12 دی، به کمیته انضباطی احضار شدند.

حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم، شرکت نکردن دانشجویان در امتحانات را خلاف قانون دانست و تهدید کرد که برای این دانشجویان «نمره صفر» درنظر گرفته خواهد شد.

وی هشدار داد که اگر شرکت نکردن دانشجویان در امتحانات در راستای جریان‌های اعتراضی در کشور باشد، فراتر از «نمره صفر» با آنها برخورد می‌شود.

براساس گزارش خبرنامه امیرکبیر، پس از تحریم امتحانات در روزهای شنبه و یکشنبه، حراست دانشگاه شماری از دانشجویان را با تماس تلفنی احضار کرد که به نوشته این خبرنامه، حراست دانشگاه از نظر قانونی حق احضار دانشجویان را ندارد.

تحریم امتحانات دانشگاهی در شرایطی گزارش شده که چند روز پیش معاون آموزشی وزارت علوم شروع اعتصاب در دانشگاه‌ها را «بعید» دانسته بود.

پیش از آغاز تحریم امتحانات، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به «سرکوب خونین مردم در روز عاشورا» و «حملات روزهای گذشته به دانشگاه‌های مختلف» و تا آزادی کامل هم دانشگاهی‌های دربند خود، همه‌ کلاس‌ها و امتحانات را تعطیل می‌کنند.

ادامه بازداشت دانشجویان

موج گسترده بازداشت دانشجویان پس از روز دانشجو (16 آذر) آغاز شد. در روز 16 آذر شمار زیادی از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های کشور دست به تظاهرات ضددولتی زدند.

سایت جرس (جنبش راه سبز) هفته گذشته از بازداشت 210 نفر از دانشجویان دانشگاه مشهد پس از برگزاری تجمع سکوت دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

بازداشت مجید توکلی، عضو پیشین انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که قبلا هم چندین ماه در بازداشت به‌سر برده بود، میثم هاشمی فعال دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مهدی بلخاری دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تهران در روز دانشجو اتفاق افتاد.

تصویر عکس پاره شده آیت‌الله خمینی، بنیانگزار انقلاب اسلامی که از تلویزیون پخش شد، درگذشت آیت‌الله منتظری مرجع تقلید شیعه و راهپیمایی روز عاشورا بر التهاب در دانشگاه‌ها دامن زد.

شدت گرفتن برخورد با دانشجویان و «ستاره‌دار» شدن آنها در دوره کار دولت نهم موضوعی بود که میرحسین موسوی در مناظره انتخابات ریاست جمهوری با محمود احمدی‌نژاد درباره آن از دولت انتقاد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر