کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

اجاره سالن در چند دانشگاه به شيطان پرستها!

حجت الاسلام رنجبران، معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها ضمن تأييد برخي از گزارش هاي خرد و پراکنده درباره ظهور شيطان پرستي در برخي فضاهاي دانشگاهي، به انتقاد از برخي مديران دانشگاهها پرداخت و خواستار رصد پديده هايي از جنس شيطان پرستي شد.
وي افزود: حضور شيطان پرستي در کشور در قالب حضور نمادهاي شيطان پرستي است که اين نمادها در حوزه لباس، موسيقي، رفتارهاي اجتماعي، فيلم، آلات تزئيني مانند انگشتر و حلقه هاي گوشواره اي، خوراکي هاي غير مجاز و ... قابل يافت است.
رنجبران درباره کم و کيف "پديده شيطان پرستي در دانشگاهها" گفت: درباره مبحث شيطان پرستي در خوابگاههاي دانشجويي به صورت بسيار خرد گزارشات بسيار پراکنده اي داشته ايم که اين گزارشات آن قدر جدي نيستند که بگوييم جرياني در اين حوزه در دانشگاهها شکل گرفته است.
معاون نهاد رهبري در دانشگاه ها با اظهارخرسندي از اين مطلب که جريان غالب در دانشگاهها همان فضاي خوبي است که دانشجويان ارزشي آن را شکل مي دهند. افرادي نيز که به دنبال پديده هايي مانند شيطان پرستي مي روند مانند ميکروب و ويروس هايي هستند که در سطح جامعه پراکنده شده اند و ممکن است در هر جايي حضور داشته باشند.
وي خاطرنشان کرد: برخي گزارشات خرد و پراکنده درباره ظهور شيطان پرستي در برخي فضاهاي دانشگاهي دليل بر اين نمي شود که بگوييم دانشگاهها به اين سمت و سو تمايل پيدا کرده اند اما جاي نگراني نيز وجود دارد و بايد با برنامه ريزي نسبت به اين مسئله برخورد صورت گيرد.
نوع شيطان پرستي در برخي دانشگاهها
رنجبران با بيان اينکه در سطح دانشگاهها در مقياسي کوچکتر نسبت به جامعه با پديده شيطان پرستي روبرو هستيم به مهر گفت: چيزي که در سطح دانشگاهها به صورت بسيار محدود اتفاق افتاده حضور بخشي از اين افراد با نمادهايشان در سطح برخي دانشگاههاي خاص است.

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها به مهر گفت: اگر از افراد استفاده کننده از نمادهاي شيطان پرستي سئوال شود که آيا مباني اعتقادي شيطان پرستي را با فکر، تامل و تعقل بررسي و انتخاب کرده اند بسياري از آنها پاسخ منفي مي دهند. لباس هايي که دنباله روهاي شيطان پرستي مي پوشند حکايت از يک نوع جهان بيني مي کند اما کسي که آنها را مي پوشد آيا آن جهان بيني را قبول دارد يا خير. براي پاسخ به اين سئوال هنوز جاي تامل است و نمي توان قاطعانه گفت در کشور ما برخي آگاهانه به دنبال نمادهاي شيطان پرستي رفته اند.
افرادي که در کشور از نمادهاي شيطان پرستي استفاده مي کنند به مباني آن توجه ندارند.
وي افزود: افرادي که در کشور ما از نمادهاي شيطان پرستي استفاده مي کنند خيلي به مباني آن توجه ندارند و صرفا بخاطر اينکه امر جديدي است به سوي اين نمادها تمايل پيدا کرده و حتي به عنوان پديده جديدي که تحت عنوان يک "مد" وارد کشور شده است تبليغ و توصيه نيز مي کنند. از طرفي آن قدر اين نمادها در برخي حوزه ها به طور مخفيانه و در عين حال گسترده وارد کشور مي شود که بسياري افراد متوجه نيستند که نمادهاي شيطان پرستي را با خود حمل مي کنند و متوجه نيستند که دارند مشوق بسياري از افرادي مي شوند که با سوداگري اين وسايل را وارد کشور مي کنند.
اجاره سالن در چند دانشگاه به شيطان پرستها
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها درباره نتايج برخي بررسيها درباره نحوه حضور عوامل شيطان پرستي در دانشگاهها به مهر گفت: بررسيها نشان مي دهند که بخشي از افرادي که خود را دنباله روي شيطان پرستي مي دانند در قالب گروههاي موسيقي براي اجاره کردن تالارها و فضاهاي داخل دانشگاه با برخي مديران دانشگاه هماهنگي کرده و از اين محيط ها استفاده کرده و برنامه موسيقي ترتيب داده و هوادارانشان نيز در اين برنامه ها حضور پيدا کرده اند.
وي افزود: مديري که چنين سالني را در اختيار يک گروه موسيقي خارج دانشگاه قرار داده است قطعا آگاه نبوده که سالن را به يک گروه شيطان پرست اجاره مي دهد. اگر مي دانست هرگز چنين کاري نمي کرد. لذا مديران دانشگاهها بايد نسبت به اين موارد آگاه باشند اما متاسفانه اين اتفاق در چند دانشگاه کشور رخ داده است. البته سعي شد اطلاع رساني لازم در اين زمينه صورت گيرد و حساسيت لازم نسبت به پديده شيطان پرستي براي مديران دانشگاهها بوجود آيد.
حجت الاسلام رنجبران تاکيد کرد: وقتي به مسئله شيطان پرستي توجه نکنيم شاهد خواهيم بود که اين گروهها مي آيند و در دانشگاههاي معتبر کشور با اجاره کردن سالن هاي آمفي تئاتر اقدام به جمع آوري افراد و گروهها و هوادارانشان مي کنند. اين جاي نگراني دارد. البته با رويکرد خوبي که وزارت علوم و دستگاههاي آموزش عالي کشور و به واسطه هماهنگي خوبي که بين اين مجموعه ها وجود دارد مي توان با اين بحث ها مقابله کرد و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها نيز در اين زمينه کمک مي کند.
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها خاطرنشان کرد: تصور مي کنيم اگر اين مباحث به طور جدي روي ميز قرار گيرد و وضعيت دانشگاهها را در اين مباحث رصد کنيم مي توانيم نتايج مناسبي را براي رفع اين معضلات بگيريم.
متوليان فرهنگي کشور نبايد از خرده فرهنگ هاي مطرح مانند شيطان پرستي غافل باشند
وي خطاب به متوليان فرهنگي کشور تاکيد کرد: متوليان فرهنگي در کشور نبايد از آسيبهاي فرهنگي مطرح غافل باشند. شيطان پرستي در کشور ما يک آسيب فرهنگي است. حتي يک فرهنگ هم نيست که بخواهيم به طور جدي درباره اش صحبت کنيم چرا که يک فرهنگ عمومي در کشور نشده و در حد يک آسيب فرهنگ است بنابراين آنقدر مهم نيست که بر روي آن سرمايه گذاري جدي کنيم. اما اين به معناي غفلت از آن نيز نيست چرا که اين حوزه مي تواند براي طيف خاصي در جامعه جوان کشورمان بسيار ضربه زننده باشد.
رنجبران افزود: پديده هايي مانند شيطان پرستي پديده هايي جديد هستند و به اين سادگي نيز شناخته نمي شوند. خانواده ها و حتي متخصصان و اهل فن نيز اطلاع کافي از آن ندارند. بنابراين در وهله اول بايد نخبگان جامعه نسبت به آن آگاهي پيدا کنند. در فضاي عمومي، اساتيد در حوزه ها و دانشگاهها، افراد موثر و خواص جامعه بايد نسبت به اين پديده به اندازه خودش آشنايي و اطلاعات کافي داشته باشند. خانواده ها بايد نسبت به اين مسئله آگاهي پيدا کنند و فيلم، موسيقي يا يک بازي رايانه اي که استفاده مي کنند را بررسي کنند و به فرزندان هشدارهاي لازم را بدهند.
به اعتقاد معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، در سطح آموزش و پرورش بايد معلمان و مديران مدارس نسبت به مسائلي از قبيل نمادهاي شيطان پرستي آگاهي لازم را داشته باشند و سعي کنند جوانها به اين سمت و سو کشيده نشوند.
آموزش شيطان پرستي در برخي فيلمهاي صدا و سيما
رنجبران خواستار دقت بيشتر رسانه ملي و ساير رسانه هاي کشور در عرضه محصولات فرهنگي شد و به مهر گفت: در بسياري موارد فيلم هايي که در صدا و سيما پخش مي شود شيطان پرستي آموزش داده مي شود و آن فردي که ناظر پخش اين فيلم است متوجه نيست که يکي از مراسمات شيطان پرستي را به جامعه تحويل مي دهد.
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها تاکيد کرد: افرادي که به دنبال نمادهاي شيطان پرستي رفته اند در يک مرحله سعي کرده اند به حالت تفنني وارد اين فضا شوند اما اين فضا به حالت تفنني خلاصه نمي شود چرا که اگر کنترل نشود به حوزه رفتارهاي اجتماعي سرايت مي کند و از حوزه رفتارهاي اجتماعي به عرصه پذيرش جهان بيني مي رسد.
يکي از اصلي ترين تابلوهايي که شيطان پرستان در کشور ما دارند موسيقي است که استفاده مي کنند
رنجبران افزود: يکي از اصلي ترين تابلوهايي که شيطان پرستان در کشور ما دارند موسيقي هايي است که استفاده مي کنند که يکي از اصلي ترين اين موسيقي ها Black Metal است و نماد آنها است که يک جهان بيني در پشت سر آن وجود دارد و مفاهيمي را ترويج مي کند. اين موسيقي تنها ابزاري است که بسياري از افراد در کشور ما به آن توجه دارند و دارند به سمت آن تمايل پيدا مي کنند. اين درحالي است که شايد اين موسيقي را بسياري از جوانان کشور نمي شناسند لذا بايد به مباني موسيقي از حيث جهان بيني نيز توجه شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش تاکيد کرد: شيطان پرستي در کشورمان به نحوي که در غرب وجود دارد نيست هر چند که نماد و رفتارش را تا يک حدي داريم. بايد نگران باشيم چرا که اگر اين مباحث به طور جدي نقد و بررسي و ريشه يابي نشوند و به علل بوجود آمدن و گسترش آن در سطح جامعه توجه نشوند دچار مشکل مي شويم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر