کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

سيلي نماينده ورامين به بخشدارجوادآباد!

در جلسه بررسي مشکلات مردم خاوه (يکي از روستاهاي بخش جوادآباد ورامين)، نماينده مردم ورامين در مجلس پس از درگيري لفظي با بخشدار به صورت وي سيلي زد که پيگيري هاي مقامات اجرايي هم باعث شد تا استاندار تهران دستور دهد: اين بت را بشکنيد!
در اين جلسه که بعد از نماز مغرب و عشاي شامگاه جمعه با حضور مردم و اعضاي شوراي روستا در مسجد خاوه برگزار شد، فرماندار شهرستان ورامين، نماينده مردم ورامين در مجلس و بخشدار جوادآباد نيز حضور داشتند.
اواسط اين جلسه، درگيري لفظي ميان سيدحسين نقوي، نماينده ورامين در مجلس و حسن بختياري، بخشدار جوادآباد بر سر مشکلات حل نشده روستا، بخش جوادآباد و کمبود اعتبارات اين بخش همچنين عملکرد منفي نماينده شهرستان ورامين در اين بخش روي داد که به دنبال اين امر، نماينده شهرستان در مقابل مردم و مسئولان به صورت بخشدار سيلي زد.
اين درحاليست که تنها دو ساعت پس از اين درگيري، بازتاب اين عمل در ميان مردم جوادآباد و شهرستان بسيار منفي بوده و خبر درگيري يادشده خانه به خانه در حال انتشار است. امروز خبر جريان فوق به وزارت کشور و اداره اطلاعات هم رسيد.

فرماندار و بخشدار در استانداري
فرماندار شهرستان ورامين ضمن تاييد خبر درگيري در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار مهر در ورامين گفت: جلسه فوق العاده اي با حضور بخشدار جوادآباد و براتلو، معاون سياسي و انتظامي استانداري تهران و عضو شوراي تامين اين استان در استانداري تهران تشکيل و جوانب اين درگيري بررسي شده است.

سيدمحمد ميربزرگي خاطرنشان کرد: در پي سرکشي به روستاهاي شهرستان ورامين از سوي مسئولان، عصر جمعه ساعت 17 جمعي از مسئولان بخش جوادآباد و شهرستان ورامين از جمله معاون راه و ترابري، رئيس تربيت بدني، رئيس شوراي روستاي "خاوه" و بخشدار جوادآباد به همراه رئيس اداره برق شهرستان و رئيس دفتر نماينده شهرستان ورامين(جعفر اردستاني) از روستاي خاوه بازديد و مشکلات را بررسي کردند.
وي ادامه داد: ظاهرا غلامرضا تاجيک که يکي از سه عضو شوراي روستاي خاوه است، خواسته بود که نماينده شهرستان ورامين بيايد و تکليف مشکلات را روشن کند. تاجيک طي صحبت با بنده از عملکرد ديگر اعضاي شوراي روستا و بخشدار جوادآباد انتقاد و ادعا کرد که حق اوست که دهيار باشد.
اين مسئول بيان کرد: در جواب اين انتقاد و ادعا از وي خواستم براي سخنان خود دلايل مستند بياورد، همچنين به وي گفتم که در نتيجه اين حرفها فضاي نامطلوبي حکمفرما مي شود درحاليکه ما بايد مشکل مردم را حل کنيم .
ميربزرگي ادامه داد: بعد از نماز عشا در مسجد خاوه، تاجيک يکي از سه عضو شوراي روستاي خاوه پيش نقوي، نماينده مردم ورامين در مجلس رفت و گفت که بخشدار گفته که من را قبول ندارد. به دنبال اين امر، نقوي در حضور جمعيت حدود 150 نفري حاضر در مسجد رو به بختياري(بخشدار جوادآباد) کرد و گفت: "چرا اين عضو شورا را قبول نداري؟" بختياري نيز در جواب گفت: "قبول ندارم زيرا هميشه ساز مخالف مي زند، در روستا تنش و براي شورا مشکل ايجاد مي کند."

درگيري آغاز شد
وي افزود: به دنبال اين امر، نقوي فريادي زد و سپس در مقابل جمعيت، دو سيلي به گوش بختياري زد. ما نيز آنها را از هم جدا کرديم. من از بخشدار خواستم خويشتندار باشد و به او گفتم: مقابله به مثل نکن و فرصت شکايت را براي خود نگهدار.
مبربزرگي خاطرنشان کرد: به دنبال اين امر، بختياري را به کنار ديوار مسجد بردم اما ناگهان راننده آقاي نقوي به سمت بختياري حمله ور شد و چند لگد به پاي او زد. بخشدار نيز او را هل داد و از مجلس خارج شد. پس از رفتن بخشدار، نقوي را به خاطر رفتارش سرزنش کردم و او نيز در پاسخ گفت: "من به نمايندگي از طرف مردم توي گوش بخشدار زدم."

ماجرا به استانداري کشيده شد
اين مسئول افزود: بخشدار در زمان خروج از مسجد با امام جمعه جوادآباد مواجه شد و امام جمعه پس از اطلاع از قضيه با استاندار تماس گرفت و استاندار نيز با نقوي تماس گرفت و از وي پرسيد: "شما به صورت بخشدار من سيلي زدي؟" نقوي نيز در پاسخ گفت: "بله، من سيلي زدم زيرا گفته که شوراي روستا را قبول ندارم و من نيز به نيابت از طرف مردم توي گوشش زدم."
ميربزرگي اضافه کرد: نقوي در سخنراني اش دولت، بخشدار جوادآباد، بخشدار قرچک و نيز نيز نماينده سابق مجلس - که سفير فعلي ايران در کشور عمان است - را زير سئوال برد. به دنبال اين امر، استاندار پس از تماس با نقوي يا من تماس گرفت و گفت: "براي چه در مجلسي که بخشدارت مورد هتک حرمت قرار گرفته، نشسته اي.... همين الان به همراه همه مديران دستگاههاي اجرايي حاضر در جلسه، آنجا را ترک کنيد."

اين بت را بشکنيد!

وي افزود: به دنبال اين امر، به همراه ساير مسئولان جلسه را ترک کرديم و به اتفاق بخشدار جوادآباد به استانداري تهران رفتيم و در آنجا استاندار توصيه کرد که بختياري شکايت خود را پيگيري کند تا هم به حق خودش برسد و هم حق نماينده سابق شهرستان(حسين نوش آبادي) ضايع نشود زيرا ايشان نيز مورد هتک حرمت واقع شده اند. همچنين استاندار تاکيد کرد: "افکار عمومي را آماده کنيد، براي ائمه جمعه شهرستان و مديران ادارات توضيح دهيد و نگذاريد شرايط به صورت ناحق پيش رود . زيرا اگر فردا وزير هم پيش نقوي برود، ممکن است کتک بخورد. همچنين استاندار تاکيد کرد: "اين بت را بشکنيد و نگذاريد اين اتفاقات تکرار شود و تا احقاق کامل حقتان عقب نشيني نکنيد."
سرپرست فرمانداري ورامين خاطرنشان کرد: پس از صحبت استاندار با وزير کشور، وزير نيز دستور داد که با اين نماينده فقط در حد قانون رفتار کنيد. ايشان از اين به بعد حق دخالت در کار اجرايي را ندارد، او فقط حق قانونگذاري و نظارت دارد و مي تواند تنها در همين چارچوب رفتار کند. به دنبال اين امر، ديگر قرار نيست آقاي نقوي در هر جلسه اي حاضر شود و هر اداره اي که دلش خواست برود."

شکايتم به مقامات عالي کشور و شهرستان رسيد

حسن بختياري، بخشدار جوادآباد نيز در گفتگو با خبرنگار مهر در ورامين گفت: "شکايتم را تقديم مراجع قانوني کرده ام و پيگير شکايتم تا آخر هستم. در جلسه درگيري، فرماندار، رئيس حراست فرمانداري و رئيس اداره اطلاعات شهرستان نيز حضور داشته اند و شاهد ماجرا بوده اند. همچنين فايل سخنراني آقاي نقوي هم دست من است.
"آقاي نقوي ادعا مي کند به نمايندگي از طرف مردم به من سيلي زده درحاليکه من روز تعطيل از استراحت خود زده ام و به خاطر پيگيري مشکلات مردم، راهي روستاي "خاوه" شده ام. شکايتهاي من به دادسراي کارکنان دولت، کميسيون اصل 90 مجلس، رئيس مجلس، استانداري، وزارت کشور و شخص رئيس جمهور رسيده است."

ماجرا در حال بررسي است

از سوي ديگر سيدرضا حسيني؛ دادستان شهرستان ورامين نيز در خصوص اين ماجرا گفت: "ماجرا در بخش جوادآباد از سوي دادگستري در حال پيگيري و کار در حال انجام است اما هنوز به مرحله رسانه اي شدن نرسيده است."
وي در پاسخ به سئوالي در خصوص شکايت مدعي العموم نيز افزود: پرونده در حال بررسي و رسيدگي است و به موقع اطلاع رساني خواهد شد.
از سويي بخشدار جوادآباد نيز ارائه توضيح در خصوص اين درگيري را به آينده موکول کرد .
در عين حال نقوي نماينده شهرستان ورامين نيز پاسخگوي تماس تلفني خبرنگار مهر که خواستار اعلام نظر وي در خصوص اين ماجرا شد ، نبود. به هر حال "مهر" آماده درج توضيحات ايشان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر