کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

مهدی کروبی محافظان خود را مرخص کرد

سایت خبری سحام نیوز، پایگاه رسمی حزب اعتماد ملی، روز شنبه (۱۹ دی ۱۳۸۸) خبر داد که مهدی کروبی، دبیرکل حزب و از رهبران مخالف دولت ایران، محافظان خود را مرخص کرده است.
علت این اقدام "وقایع دو روز گذشته و عدم اقدام جدی تیم حفاظت مهدی کروبی در حفاظت از جان وی" عنوان شده است.
سایت حزب اعتماد ملی پیش تر گزارش داده بود که شامگاه پنج شنبه، ۱۷ دی، در تجمع هواداران دولت علیه حضور مهدی کروبی در قزوین، خودروی آقای کروبی "هدف اصابت گلوله قرار گرفته است."
این حادثه هنگام خروج مهدی کروبی از منزل محل اقامت او در قزوین روی داد، اما به آقای کروبی آسیبی نرسید. مشخص نیست که عامل "تیراندازی" چه کسی بوده و آیا ماموران امنیتی که در محل حضور داشتند اقدامی برای دستگیری این شخص به عمل آورده اند یا نه.
آقای کروبی با اشاره به حوادث اخیر و در توضیح دلایل مرخص کردن محافظین خود به سحام نیوز گفت: "محافظینی که رسالت شان حفظ جان افراد است و در هنگام وقوع چنین حوادثی اختیار لازم را ندارند، عملا کارایی موثری نخواهند داشت."
در واکنش به انتشار خبر تیراندازی به خودروی مهدی کروبی، خبرگزاری فارس به نقل از فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، این خبر را تکذیب کرده است.
دیدار با خانواده عمادالدین باقی
بنا بر گزارش پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، آقای کروبی شامگاه جمعه، ۱۸ دی، در غیاب محافظان خود و با همراهی فرزندانش به دیدار خانواده عماد الدین باقی، فعال حقوق بشر و روزنامه نگار، و از بازداشت شدگان اخیر رفته است.
در دیدار با خانواده آقای باقی، مهدی کروبی حوادث رخ داده در قزوین را "اقدامی جاهلانه" خوانده و گفته است که این نوع اقدامات نه تنها در اراده او خللی ایجاد نمی کند، بلکه عزمش را "در احقاق حقوق معطل مانده مردم" جدی تر می کند.
آقای کروبی خطاب به کسانی که آنها را "گردانندگان جریان تمامیت خواه" خوانده، گفته است که تا آخرین قطره خون از "هدف مقدس" خود بر نخواهد گشت.
مهدی کروبی، که یکی از نامزدهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود، از زمان اعلام نتیجه این انتخابات، اتهام تخلف و تقلب گسترده به نفع محمود احمدی نژاد و همچنین نحوه برخورد نیروهای امنیتی با معترضان را پیگیری کرده است.
آقای کروبی به خصوص به دلیل پافشاری بر پیگیری موضوع بدرفتاری با بازداشت شدگان حوادث انتخابات، از جمله گزارش های مربوط به شکنجه، تجاوز جنسی و قتل در بازداشتگاه ها، با حملات شدید مقامات و نیروهای طرفدار دولت مواجه بوده است.
او در تعدادی از تظاهرات و گردهمایی های اعتراضی حضور داشته و در چند مورد از سوی کسانی که ماموران و طرفداران دولت توصیف شده اند، هدف توهین و حمله قرار گرفته و آسیب دیده است.
پس از تظاهرات روز عاشورا نیز مهدی کروبی با انتشار بیانیه ای، برخورد نیروهای امنیتی با مردم را به شدت محکوم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر