کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

«صفایی‌فراهانی درخواست مرخصی نکرده است»


هوشنگ پوربابایی، وکیل محسن صفایی‌فراهانی رد مرخصی از سوی موکل خود را تکذیب کرد و گفت: صفایی‌فراهانی تاکنون درخواست مرخصی از دادگاه نکرده است.
پوربابایی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر رد مرخصی از سوی مهندس صفایی‌فراهانی در اعتراض به بلا تکلیف پرونده‌اش صحت دارد؟ گفت: ‌اساسا درخواست مرخصی باید از جانب متهم به دادگاه تقدیم شود و دادگاه پس از ارزیابی شرایط، قرار وثیقه صادر و پس از اخذ وثیقه، مدت مرخصی را مشخص می‌کند.
وکیل محسن صفایی‌فراهانی با تاکید براین که تاکنون از سوی موکلش درخواست مرخصی به دادگاه ارائه نشده است، اظهارداشت: به دلیل این‌که تحقیقات از موکلم مدت‌هاست به پایان رسیده و موجبی برای ادامه بازداشت وجود ندارد، از دادگاه تقاضای تبدیل قرا ر بازداشت به قرار وثیقه را کردیم.
وی ادامه داد:‌ طبیعی است زمانی که درخواست مرخصی از سوی موکلم به دادگاه ارائه نشده ،مرجع قضایی نمی‌تواند بحث مرخصی را بررسی و اعلام نظر کند.
پوربابایی با اشاره به ملاقات‌هایی که با موکل خود داشته است،‌ خاطر نشان کرد‌: صفایی‌فراهانی در این ملاقات‌ها به اینجانب اعلام می‌کرد که به دلیل مشاغل متعدد داخلی و خارجی از جمله پرداختن به مسائل فوتبال در کنفدراسیون آسیا و احتمال حضور ایشان در مسافرت‌های متعدد، خروجش از زندان به عنوان مرخصی و احتمال ورود مجددش به زندان با شرایطش سازگار نیست.
وی افزود:‌ به همین دلیلی از بنده درخواست کرد مسائل قانونی مربوط به تبدیل قرار بازداشت به وثیقه را پیگیری کنم.
گفتنی است جلسه رسیدگی به اتهامات محسن صفایی‌فراهانی از اعضای ارشد حزب مشارکت در 21 آذرماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار و بعد از تفهیم اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی، ‌توهین به مسوولان نظام در حین انجام وظیفه، تبلیغ علیه نظام و نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از سوی قاضی صلواتی، صفایی‌فراهانی و وکیل وی به دفاع پرداخته و در پایان قاضی رسیدگی کننده به پرونده آخرین دفاع از متهم را نیز اخذ کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر