کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

تشکیل صندوق حمایت از «اصحاب رسانه»


با رای مثبت اعضای شورای شهر تهران، صندوق اصحاب رسانه با یک میلیارد تومان اعتبار تشکیل شده و تاکید تعدادی از اعضای شورا آن بود که این صندوق شامل حال خبرنگارانی شود که امنیت شغلی‌شان تحت خطر بوده است.
شورای شهر تهران در دویست وچهل و نهمین جلسه علنی خود مقرر کردند تا آیین‌نامه نحوه تشکیل این صندوق توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تدوین شود.
معصومه ابتکار رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان این‌که نباید خیلی درگیر موضوع و بندهای مختلف این صندوق شد، تاکید کرد: این صندوق باید بیشتر خبرنگارانی را که امنیت شغلی آسیب دیده تحت پوشش قرار دهد.
او با تاکید بر این‌که حرفه خبرنگاری در ایران شغل پرخطری است، افزود: امنیت شغل خبرنگاری طی سال‌های اخیر پایین آمده بنابراین باید در تهیه و تدوین آیین‌نامه این صندوق به این مسائل مهم توجه ویژه‌ای شود.
هم‌چنین احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اعتبار یک میلیارد تومانی این صندوق تصریح کرد: این رقم پایه است و امکان دارد که بانک یا موسسه‌ای در این موضوع با شورای شهر و شهرداری تهران همکاری کند.
نایب رییس شورای شهر تهران نیز یادآور شد:‌ مشخص کنید که این مبلغ قرار است بلاعوض باشد یا به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شود.
خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: مشخص کنید که قرار است وام بدهیم یا کمک‌های دیگر و تسهیلات چه میزان کارمزد دارد یا اصلا نداشته باشد!
علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز خاطر نشان کرد که این وام باید برای خبرنگاران حوزه شهری و اجتماعی اولویت داشته باشد و ادامه داد: زحمت خبرنگاران این حوزه برای ما اولویت دارد.
حسن بیادی نایب رییس شورای شهر تهران نیز در ادامه گفت: وقتی سفره‌ای باز نشده یک عیب دارد اما وقتی باز شد هزار و یک عیب پیدا می‌کند، اگر قرار است برای اصحاب رسانه باشد، دیگر قید و محدودیت نگذارید، همه زحمت می‌کشند.
او افزود: در کل یک میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌اید اما این همه قفل و زنجیر و محرومیت برای آن قائل می‌شوید.
نایب رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای شهر در مورد صندوق‌های قبلی موفق عمل نکرده و صندوق‌های ازدواج و تاکسی‌رانی نیز مشکلات زیادی دارد بهتر است پول را بدهیم به اصحاب رسانه، تا خودشان صندوق را تشکیل دهند.
طلایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز پیشنهاد داد تا این اعتبار در اختیار کانون‌ها و انجمن‌های فعال خبرنگاری و روزنامه‌نگاری قرار گرفته تا اعتبار از این طریق بین خبرنگاران توزیع شود.
چمران رییس شورای شهر تهران نیز با بیان این‌که باید ابتدا اعتباری برای این صندوق در نظر گرفت، گفت: در سال 88، 62 درصد درآمد شهرداری محقق شده است و شهرداری آ‎ن‌چنان پولدار نیست و باید اعتبار لازم را به دست آورد و بعد از آن این صندوق تشکیل شود.
دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: این صندوق برای خبرنگاران است و مانند صندوق هنرمندان و ورزشکاران نیست، خبرنگاران مسائل خود را پیگیری می‌کنند، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت.
شورای شهر تهران امروز پس از دو جلسه بررسی با تشکیل صندوق حمایت از اصحاب رسانه با سرمایه اولیه یک میلیارد تومانی موافقت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر