کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

سپاه: مدیران اصلی انتشار اخبار اعتراض‌های خیابانی شناسایی شدند

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه از شناسایی و دستگیری عده ای که از آنها به عنوان "مدیران اصلی فتنه عمیق در فضای سایبر" نام برده است، خبر داده است.

به گزارش این مرکز، این افراد که در جریان نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، اقدام به راه اندازی سایت و یا انتشار اخبار مرتبط با ناآرامی ها از طریق ای میل و وبسایت های اجتماعی کرده اند، توسط تیم رصد سایبری سپاه شناسایی شده اند.

"راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های ضد امنیت كشور، ترویج و اشاعه اخبار دروغ و اكاذیب، تحریك احساسات كاربران با نشر اكاذیب و اخبار دروغین مبنی بر كشته شدن مردم، اهانت به رئیس جمهور و بسیج از طریق قرار دادن اخبار و مطالب توهین آمیز" بخشی از اتهامات بازداشت شدگان است.

در این گزارش پنج نفر با نام و حرف اول نام خانوادگی معرفی شده اند که با راه اندازی سایت و ارسال ای میل، اخبار مربوط به اعتراضهای خیابانی پس از انتخابات و دعوت به برگزاری تجمع و اقدام های اعتراض آمیز را منتشر می کردند.

صادقی، مدیر مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه پاسداران در یادداشتی که در وب سایت گرداب، وابسته به این مرکز، با عنوان "روند بررسی فتنه عمیق در فضای سایبر" چاپ شده، نوشته است: "اینگونه به نظر می آید که بعضی از جریانات غربی و افراد وابسته به آنها، از هر روزنه ای برای ایجاد جنگ رسانه ای استفاده می کنند و در تلاشی مذبوحانه تمام قوای خود را برای این نبرد به کار می گیرند."

او در ادامه نوشته است: " متاسفانه تعداد زیادی از کاربران جامعه مجازی کشور خواسته یا نا خواسته در آن گرفتار شدند و روح آنها با مرگ تدریجی از انسانیت دور گشت. مرگی که شاید به راحتی قابل درک نباشد و وقتی آشکار می شود که فرد در گرداب فساد و تباهی قرار می گیرد."

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه، آن طور که در معرفی آن در سایت گرداب وابسته آمده، یکی از مراکز وابسته به فرماندهی پدافند سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

"نظارت و بررسی جرایم سازمان یافته تروریستی ، جاسوسی ، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی" از جمله وظایف این مرکز عنوان شده است.

وب سایت گرداب، وابسته مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه پاسداران در روزهای پس از انتخابات از کاربران خود خواسته بود که "هرگونه اخبار و اطلاعاتی اعم از عکس ، فیلم ، مقاله ، خبر ، ایمیل و آدرس اینترنتی و یا شکایتی که در خصوص جریان های اغتشاش طلب و حرمت شکنان عاشورای حسینی دارند" به اطلاع این مرکز برسانند.

پیش از تاسیس این مرکز در اسفند 1387، تخلفات اینترنتی در ایران معمولا از سوی نهادهای قضایی و انتظامی و وزارت اطلاعات مورد پیگیری قرار می گرفت.

سایت گرداب پیشتر فهرستی از افرادی منتشر کرده بود که به گفته این سایت گردانندگان سایت های "مستهجن" فارسی زبان بودند و توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه شناسایی و بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر