کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

«تلاش گسترده» دولت برای کشف عامل انفجار قیطریه

در حالی که منابع خبری نزدیک به دولت، مسئولیت انفجار صبح روز سه‌شنبه در قیطریه تهران را متوجه «انجمن پادشاهی ایران» کرده‌اند، هیئت دولت جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم‌کردن «اقدام تروریستی منجر به شهادت مسعود علی محمدی»، از عزم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران برای «شناسایی و بازداشت عامل و عاملان این جنایت» و «رسواکردن حامیان خارجی آنان را در نزد افكار عمومی» به دستور رییس دولت خبر داده است.
در این بیانیه، دولت ایران انفجار صبح سه‌شنبه را به ناپدیدشدن قبلی چند شهروند ایرانی که مرتبط با فعالیت‌های نظامی و هسته‌ای ایران شناخته شده‌اند، مرتبط دانسته و آورده است: «آدم ربایی و ترور، پرده‌هایی از یك توطئه مشترك علیه ملت ایران تلقی می‌شود. از یك سو ماموران جاسوسی و اطلاعاتی دولت آمریكا در كشورهای ثالث اقدام به ربودن چند شهروند ایرانی و انتقال آنها به آمریكا می‌كنند و از سوی دیگر عوامل سرسپرده و خائن او در داخل ایران دست به ترور یكی از شهروندان و صاحب‌ فكر و اندیشه می‌زنند.»
سخنگوی وزارت خارجه ایران ساعاتی پس از انفجار در قیطریه، در واکنشی «عوامل صهیونیستی و مزدوران آمریکا» را مسئول این «رخداد تروریستی» معرفی کرده و آن را به‌شدت محکوم کرده بود.
رامین مهمان‌پرست گفت: در تحقیقات اولیه علایمی از خباثت‌های مثلث رژیم صهیونیستی، آمریکا و عوامل اجیرشده آن در ایران در این رخداد تروریستی قابل رویت است. با این حال او توضیحی درباره نهاد مسئول برای این «تحقیقات اولیه» نداد.
مهمان‌پرست همچنین در حالی این استاد دانشگاه فقید را «اندیشمند هسته‌ای» خواند و گفت «اقدامات تروریستی و حذف ظاهری دانشمندان اتمی کشورها مانع از فرایند علمی و تکنولوژی نمی‌شود». پس از آن سازمان انرژی اتمی ایران روی سایت رسمی‌اش هرگونه ارتباط و همکاری علی‌محمدی با این سازمان را «قویا» تکذیب کرد.
وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش، این اتهام را «مضحک و بی‌معنی» خواند.
ابهام درباره مسئول حادثه
برخی منابع خبری می گویند انجمن پادشاهی ایران، مسئولیت حادثه تروریستی امروز تهران را که منجر به کشته شدن یکی از استادان فیزیک دانشگاه تهران شد، بر عهده گرفته است.
براساس این خبر، گروه «تکاوران تندر» وابسته به انجمن پادشاهی ایران ادعا کرده که دکتر مسعود علی‌محمدی از «عوامل نیروهای لباس شخصی» بوده و نقشی مهم را در توسعه برنامه‌های هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر ایفا کرده است.
اما هنوز ساعتی از این خبر نگذشته بود که وب سایت دیگری به نقل از «انجمن پادشاهی ایران» این خبر را تکذیب و مسئول ترور این استاد دانشگاه را سازمان اطلاعات ایران دانست. این انجمن مدعی شد که نیروهای اطلاعات با «توطئه» و «شبیه سازی» یک وب سایت به نام تندر، قصد جذب علاقمندانی را دارد که می خواهند به این انجمن بپیوندند.
تکاوران تندر که در سایت خود به تبلیغ مبارزه مسلحانه پرداخته، گفته که پیش از عملیات ترور مسعود علی‌محمدی، بارها به وی هشدار داده بودند و در ادامه به «تمام عناصر و مزدوران رژیم اسلامی» هشدار داده «دست از همکاری با جنایتکاران مسلمان بردارید ، در غیراین‌صورت سرنوشت خوشی در انتظار شما نخواهد بود ، و دیر یا زود در آتش خشم فرزندان ایران گرفتار می‌شوید».
در اطلاعیه این گروه آمده است: بامداد امروز طی یک عملیات هماهنگ و برق آسا توسط فرزندان دلاور ایران، مسعود محمدی، از مزدوران رژیم اسلامی و استاد دانشگاه تهران در رشته انرژی هسته ای، با ماده منفجره و کنترل از راه دور ترور شد.
مقام‌های رسمی ایران هنوز درباره این اخبار واکنشی نشان نداده‌اند.
مزدور رژیم اسلامی یا استاد سبز؟
برخی از دانشجویان این استاد فیزیک دانشگاه تهران در وبلاگ های خود نوشته اند که او یکی از حامیان میرحسین موسوی بوده و به تازگی در حمایت از جنبش سبز در دانشگاه سخن گفته است.
همچنین وب‌سایت جرس از سایت‌های مخالف دولت با نمایش فهرست اساتید حامی میرحسین موسوی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، تاکید کرده که مسعود علی‌محمدی از حامیان میرحسین موسوی بوده است.
پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد که با اتهام تقلب گسترده در شمارش آرا و اعتراض‌‌های گسترده همراه شد، برخی از اعضای انجمن پادشاهی نیز بازداشت و به اعدام محکوم شدند.
نزدیک به دو ماه پیش، مقام‌های قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات، خبر دادند.
روابط عمومی دادگستری استان تهران هم اعلام کرده بود که «م.ز» و «الف.پ» به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و «ن.ع» به اتهام ارتباط با گروه مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده‌اند.
در جریان دادگاه‌های تلویزیونی که بیش از سه ماه گذشته برگزار شد در کیفرخواستی که توسط معاون دادستان تهران خوانده شد، از محمدرضا علی زمانی، احمد کریمی، حامد روحی‌نژاد، آرش رحمانی‌پور و امیررضا عارفی به عنوان متهمانی نام برده شد که با انجمن پادشاهی ایران ارتباط داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر