کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

هیچ‌کس حق کودتا نظامی یا سیاسی ندارد

نوری مالکی احتمال هر‌گونه کودتا را رد کرد.

نخست وزیری عراق نوری مالکی آب پاکی را بر دستان همه ریخت . از قریب به یک ماه پیش تا‌کنون زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال کودتا نظامی در این کشور به گوش می‌رسد . زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه احتمالا دوستداران صدام حسین که در ساختار سیاسی و نظامی این کشور باقی مانده‌اند قصد کودتای نظامی علیه دولت نوری مالکی را دارند . نوری مالکی ‌تاکنون بارها تاکید کرده است که مانع از وقوع هرگونه کودتای نظامی در کشورش خواهد شد .


این‌بار دیدار با جواد البولانی وزیر کشور عراق و فرماندهان بلند پایه این وزارتخانه بهانه‌ای شد تا نوری مالکی باز هم امکان هر‌گونه کودتای نظامی را رد کند . مالکی در این خصوص گفت: نه بعثی‌ها و نه غیر بعثی‌ها پس از این نمی‌توانند در عراق کودتای نظامی ایجاد کنند.


به گزارش رویترز، نوری مالکی همزمان هوشیاری کامل مسئولان وزارت کشور عراق را نسبت به تلاش فتنه جویان جهت ایجاد آشوب در عراق و بستن تمامی راه‌هایی که از طریق آن سعی دارند وارد روند سیاسی شوند، خواستار شد. نوری مالکی در این خصوص گفت: من از تمامی سیاستمدارن و مسئولان عراقی می‌خواهم که از روند امنیتی که به دنبال بازگرداندن آرامش به کشور است،حمایت کنند.
مالکی در این خصوص گفت: ‌ ایجاد اختلال در بسیاری از کشورها از جمله انگلیس به دلیل وجود تروریسم روی داده اما ما هرگز به نقض امنیت در کشورمان راضی نمی‌شویم و تمام هم و غم خود را برای رویارویی با تهدیدها به کار می‌بندیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر