کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

بازداشت های جدید و ارجاع احکام بازداشت شدگان جهت اجرا

گزارش ها از ایران از بازداشت یک مستند ساز در تهران و ۵ نفر از فعالان دانشجویی کرد در سنندج حکایت دارد؛ همچنین احکام ۵ نفر از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات نیز جهت اجرای حکم به دادستانی تهران فرستاده شده است.

محمد علی شیرزادی، نویسنده و مستند ساز و عضو هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق زندانیان یکی از بازداشت شدگان تازه است.

یکی از نزدیکان آقای شیرزادی که نخواست نامش فاش شود به بی بی سی فارسی گفت که آقای شیرزادی ساعت ۹ شب روز دوشنبه ۲۱ دی (11 ژانویه) و هنگام مراجعت به محل سکونت خود در مقابل در منزل و توسط ۵ نفر از ماموران اطلاعاتی با لباس شخصی محاصره و بازداشت شده است.

به گفته این منبع، مطلع ماموران پس از بازداشت آقای شیرزادی به همراه وی وارد منزل و اتاق شخصی وی شده اند و کامپیوتر شخصی وی و برخی از نوشته ها را نیز با خود برده اند.

بنابر اظهارات این فرد، آقای شیرزادی تا کنون هیچگونه تماس با خانواده خود نگرفته است و اطلاعی از او در دست نیست.

عماد الدین باقی، رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان هم پس از درگذشت آیت الله منتظری و در پی حوادث روز عاشورا بازداشت شده بود.

بازداشت اعضای اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد در سنندج

همچنین یکی از فعالان کرد از شهر سنندج در ایران به بی بی سی فارسی گفته است که در جریان برگزاری مراسم دومین سالگرد مرگ یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور سنندج، تعدادی از اعضای اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد دستگیر شده اند.

بنابر اظهارات این فعال سیاسی کرد، پنج نفر از اعضای این اتحادیه روز پنجشنبه ۲۴ دی (۱۴ ژانویه) و در جریان اجتماع جمعی از دانشجویان که به مناسبت دومین سالروز مرگ ابراهیم لطف الهی و تحت تدابیر شدید امنیتی در سر مزار او حاضر شده بودند، دستگیر شده اند.

بازداشت شدگان عبارتند از: مهدی دعاگو (دبیراتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد)، خلیل شهبازی (مسئول کمیته حقوق بشر این اتحادیه)، لقمان احمدی (مسئول کمیته مطبوعات این اتحادیه)، دارا حسینی و سیوان اداک (از فعالان دانشجویی کرد) که همگی روز پنجشنبه ۲۴ دی در سنندج دستگیر شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر