کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

دولت مصاحبه نمی کند چون سوالها بی ربط است

اسامی سخنگویان جدید دولت طی هفته آینده از سوی احمدی نژاد اعلام خواهد شد. مشاور مطبوعاتی رئیس دولت دهم با اعلام این خبر گفت طرح سئوالات پیش پاافتاده ازاعضای هیئت دولت، دلیل لغو مصاحبه های هفتگی اعضای هیئت دولت با خبرنگاران در دوره دولت دهم است.

جوانفکر افزود که خبرنگاران روزنامه ها و برخی از خبرگزاری ها سئوالات پیش پا افتاده وغیرمرتبط با مسائل واقعی جامعه را مطرح می کنند و اغلب این پرسش ها هم سبب می شود تا  اذهان مقامات و مسئولان کشور و افکار عمومی از مسائل اصلی جامعه منحرف گردد.

او گفت از رسانه ها انتظار می رود که سطح کار خود را ارتقاء دهند وبه نحوی عمل کنند که خبرنگاران وگزارشگران آنها بتوانند با تسلط به مسائل اساسی، جوینده پاسخ های مناسب برای مشکلات واقعی جامعه باشند.

دولت دهم بعد از گذشت چهار ماه از آغاز به کار، هنوز سخنگو ندارد. برنامه مصاحبه های هفتگی اعضای هیئت دولت با خبرنگاران نیز لغو شده و ارتباط دولت با رسانه ها به حداقل رسیده است. در مدت این چند ماه، تنها در پایان جلسات استانی هیئت دولت معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حضور یافته و درباره تصمیمات دولت، اطلاع رسانی کرده است.

در چند هفته اخیر، برخی از خبرگزاری ها از حضور در برنامه های احمدی نژاد محروم شدند که جوانفکر می گوید این مشکلات به خاطر محدودیت های مربوط به بخش های پشتیبانی و اداری است و ربطی به محرومیت رسانه ها ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر