کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

افشین قطبی: فوتبال ایران سیاسی شده


افشین قطبی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل سنگاپور و صعود به جام ملت‌های آسیا گفت: در شرایط فعلی سرمربی تیم ملی ایران بودن سخت است چرا که فوتبال ایران به شدت سیاسی شده است.
قطبی که پس از پیروزی 3 بر 1 عصر چهارشنبه مقابل سنگاپور در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: متاسفانه امروز فوتبال ایران گرفتار جنگ‌های جناحی شده و امروز جو ورزشگاه را همه دیدند و این در حالی است که در هیچ جای دنیا فوتبال این‌گونه سیاسی نیست و من متاسفم که فوتبال ایران هم درگیر مسائل سیاسی شده است.
وی تصریح کرد: ما برای مردم ایران بازی می‌کنیم و امروز هم برای مردم ایران جنگیدیم تا هدیه صعود به جام ملت‌ها را تقدیم کنیم.
قطبی تصریح کرد: من و اصغر حاجیلو این پیروزی را علاوه بر مردم ایران به ناصر حجازی تقدیم می‌کنیم که او هم با بیماری خودش می‌جنگد.
وی با بیان این‌که در چنین فضایی سرمربی تیم ملی ایران بودن و نتیجه گرفتن بسیارسخت است، تصریح کرد: به اعتقاد من سخت‌ترین کار در طول 30سال اخیرکار سرمربی تیم ملی ایران بوده ولی من پس از 30سال به ایران برگشته‌ام تا برای مردم و کشورم افتخارآفرینی کنم.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص دیدار با سنگاپور تصریح کرد: تیم ملی در این دیدار بازی خوبی را به نمایش گذاشت و ملی‌پوشان برای این پیروزی جنگیدند. ما شروع خوبی داشتیم و در همان 15 دقیقه ابتدایی 2 گل زدیم ولی تا حدودی تمرکزمان را از دست دادیم تا سنگاپور یک‌بار دروازه تیم ما را باز کند ولی در نیمه دوم با رفع نقاط ضعف تیم بازی بهتری را ارائه کردیم و حتی به گل سوم رسیدیم.
قطبی در خصوص تیم سنگاپور اظهار داشت: به اعتقاد من سنگاپور نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته و تیمی که در تایلند این تیم را شکست داده قطعا حریف آسانی نبوده و نیست.
وی با بیان این‌که ما بدور از هرگونه مسائل سیاسی تنها تمرکزمان بر روی فوتبال است و تلاش می‌کنیم تا فوتبال بین‌المللی را ارائه دهیم تصریح کرد: من به این تیم ایمان دارم و اعتقاد دارم می‌توانیم با کار و تلاش بیشتر سال آینده در جام ملت‌های آسیا بدرخشیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درپایان با بیان این‌که صندلی تیم ملی صندلی باثباتی نیست و با یک یا دو شکست سیر انتقادات به سوی سرمربی تیم ملی اظهار داشت: کار کردن در این شرایط آسان نیست ولی من به واسطه علاقه‌ای که به ایران و مردم کشورم دارم با تمامی این مسائل می‌جنگم و اعتقاد دارم تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند در سایه اعتماد به جوانان و سرمایه‌های خود بار دیگر در جام ملت‌های آسیا فتبال خود را احیا کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر