کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

پیگیری حقوقی اظهارات مطهری علیه احمدی‌نژاد

اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهور گفت بحث قطع رابطه ایران با انگلیس از سوی وزارت خارجه ارائه نشده است.
اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه مراسم ثبت ملی چادر و حجاب اقوام ایرانی در فهرست میراث معنوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات علی مطهری نماینده مجلس مبنی بر این‌که احمدی‌نژاد باید به خاطر حوادث پس از انتخابات از مردم عذرخواهی کند و احتمال شکایت دولت از وی اظهار داشت شکایات زیاد شده است و حتما هم پیگیری می‌کنیم و در این مورد نیز از طریق معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری پی‌گیری خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که این نوع اظهارات آنقدر سخیف و دور از انتظار است که اساسا نقد آن‌ها نیز موضوعیتی ندارد در مورد این‌که آیا این نوع اظهارات سرپوش گذاشتن بر روی جرم سران فتنه نیست اظهار داشت شما بهتر از من می‌فهمید سوال شما سوال نیست جواب است و مردم بیشتر از همه می‌فهمند و قضاوت آن‌ها تعیین‌کننده است و هرکس که حرف می‌زند مسوول حرف‌های خود است و اگر به حرف‌هایش هم رسیدگی نشود زمان به حرف‌های وی رسیدگی خواهد کرد.
مسوول دفتر رییس‌جمهور در بیان دستاوردهای سفر به خوزستان تصریح کرد دستاوردهای این سفر بسیار وسیع است و دولت در سه سفری که به این استان داشته است اعتبارات خوبی در نظر گرفته است و با سفر سوم که با هدف تحرک بیشتر برای عمران و آبادی انجام شد تخصیص اعتبارات به طور کامل به خصوص در بودجه 89 مد نظر است تا بتوانیم شاهد حرکتی نو با جهشی بالا برای توسعه و پیشرفت خوزستان باشیم.
مشایی با بیان این‌که استان خوزستان استان همه ملت ایران است تصریح کرد خوزستان مرزدار امنیت و فرهنگ کشور است و دروازه ورود اسلام به کشور است و همه مردم ایران خود را خوزستانی می‌دانند از هر استانی که باشند استان دوم خود را خوزستان می‌دانند.
مشاور رییس‌جمهور ادامه داد وقتی کسانی بهترین‌های خود را در خاک پاکی مثل خوزستان تقدیم می‌کنند این سرزمین بخشی از سرنوشت و زندگی آن‌ها می‌شود بنابراین عمران و آبادانی آن تکلیف ملی و میهنی مردم و دولت جمهوری اسلامی است.
رییس دفتر رییس‌جمهور در مورد مذاکرات پیرامون احتمال قطع رابطه ایران با انگلیس گفت سابقه انگلیس در ایران بسیار خراب است و دخالت‌های این کشور در مسائل انتخابات و بعد از آن بر کسی پوشیده نیست و اینکه این نوع بحث‌ها در کشور و محافل گوناگون مطرح می‌شود مساله‌ای طبیعی است.
مشایی خاطرنشان کرد در این مورد دولت براساس منافع ملی تصمیم می‌گیرد چرا که قطع رابطه با هر کشوری فقط به آن کشور محدود نمی‌شود و مجموعه آثاری در پی خواهد داشت که دستگاه دیپلماسی با کار کارشناسی این مساله را بررسی می‌کند و پیشنهادهایی را مطرح خواهد کرد ولی تاکنون چنین بحثی از سوی وزارت خارجه ارائه نشده است ولی اگر دستگاه دیپلماسی به چنین نظری برسد به دولت پیشنهاد می‌کند که بررسی خواهد شد ولی در حال حاضر بحثی است که تنها در محافل مختلف کشور مطرح است.
وی در عین حال تصریح کرد اگر روزی جمهوری اسلامی به قطع رابطه با انگلیس برسد همه دنیا باید بداند که در این قضیه دولت انگلیس صددرصد مقصر است.
وی در مورد این‌که بررسی این مساله در دستور کار دستگاه دیپلماسی هست یا خیر تاکید کرد دستگاه دیپلماسی همیشه بررسی و مطالعه می‌کند و در طول ماه‌های گذشته نیز آن‌را بررسی کرده است ولی هنوز چنین پیشنهادی مطرح نشده و دولت براساس منافع ملی این مساله را بررسی می‌کند و تبعات آن‌را مدنظر خواهد داشت.
رییس دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در مورد ترور دانشمند ایرانی و این‌که ایران، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را متهم به دست داشتن در این مساله کرده است در حالی‌که آن‌ها این اتهام را رد کرده‌اند گفت همین‌که اعلام می‌کنند ما نبودیم خود دارای ارزش است ولی ملت ایران همواره نسبت به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی حساسیت داشته است و همواره دشمنی و خصومت آن‌ها با ایران مطرح بوده است.
مشایی تاکید کرد ما دلایل مختلفی داریم که جریان صهیونیسم جهانی که مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است همیشه پشتوانه‌ای برای اقدامات خرابکارانه و تروریستی بوده است.
وی با بیان این‌که ما در گذشته انفجارها و بمب‌گذاری‌هایی در کشور داشته‌ایم گفت این کشورها اگر واقعا ادعای حقوق بشر دارند نباید از گروه‌های تروریستی حمایت کنند معلوم است که اگر آمریکا بخواهد دست به ترور بزند یک آمریکایی را برای انجام این کار انتخاب نخواهد کرد معمولا سعی می‌کند از عوامل مزدور خود استفاده کند بنابراین ما نباید در تهران به دنبال مثلا یک تبعه انگلیسی به عنوان متهم باشیم امروز می‌بینیم که بسیاری از عوامل که جنایت‌های فراوانی را انجام داده‌اند در این کشورها آزادند.
وی تاکید کرد همین‌که این کشورها از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند مسوول عواقب وجود و فعالیت آن‌ها هستند و طبیعی است که ملت و دولت ما این اقدامات را به آن‌ها نسبت دهد.
مشایی تاکید کرد این کشورها نباید از گروه‌هایی که سوابق حملات تروریستی دارند حمایت کنند چراکه این قضاوت عمومی ملت ماست و تنها دولت نیست که چنین نظری دارد بنابراین آن‌ها باید در مورد این قضاوت مراقبت بیشتری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر