کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

«رای دادگاه امین‌زاده به زودی صادر می‌شود»

عباس شیری، وکیل مدافع دکتر محسن امین‌زاده، معاون وزیرخارجه دولت سیدمحمد خاتمی از صدور رأی دادگاه بدوی این فعال سیاسی در روزهای آینده خبر داد.
عباس شیری گفت بنا بر آخرین اطلاع به دست آمده، رای دادگاه بدوی محسن امین‌زاده به زودی صادر می‌شود.
دومین جلسه دادگاه این عضو موسس جبهه مشارکت ایران اسلامی در تاریخ 12 دی‌ماه برگزار شد و قرار بود ظرف 5 تا 6 روز بعد از آن حکم بدوی وی اعلام شود. با این‌حال تا کنون رأی دادگاه بدوی صادر نشده است.
همسر محسن امین‌‌زاده در مورد این‌که آیا احتمال آزادی وی به قید وثیقه وجود دارد؟ گفته بود که طبق گفته مسئولان مربوطه ابتدا باید حکم صادر شود و بعد از آن بررسی این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.
گفتنی است، موارد اتهامی امین‌‍زاده طبق کیفرخواست صادره توسط دادستان عمومی و انقلاب تهران، تبلیغ علیه نظام، اجتماع، تبانی و قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در راهپیمایی روز دوشنبه 25 خرداد 88 و توهین به احمدی‌نژاد است.
محسن امین‌زاده در روز 25خردادماه و در موج بازداشت فعالان سیاسی دستگیرشد. وی پس از تحمل 4ماه حبس در سلول انفرادی با مصطفی تاج‌زاده هم‌سلول شد. ظاهرا در روزهای اخیر کیان تاجبخش از دیگر متهمان حوادث پس از کودتای انتخاباتی نیز به آن‌ها افزوده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر