کانون ایرانیان

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

مبارز حفظ درخت: رسانيدن پيام حق، ارزش زندان رفتن را دارد

بانو «درل حناDaryl Hannah» بازيگر ميانسال فيلمهاي سينمايي هاليوود با دست زدن به مبارزه به خاطر حفظ درخت شهرت خود را چند برابر كرده است. در ژوئن 2006 وي با 39 نفر ديگر دو هفته از درختان يك فضاي باز در جنوب مركزي شهر لس آنجلس پايين نيامدند تا آن درختان را قطع نكنند. مالك درختزار زمينش را كه سالها مردم در آنجا «پيك نيك» برگزار مي كردند به صاحب يك فروشگاه زنجيره اي فروخته بود تا آنجا را تبديل به انبار كنند. «درل حنا» پس از اطلاع از زماني كه قرار بود براي قطع درختان مراجعه كنند تا كار ساختن انبار آغاز شود، با ساير مبارزان حفظ درخت و فضاي سبز به آنجا رفت و با بالا رفتن از درخت و ماندن در آنجا مانع از اين كار شد.
خريدار درختزار ـ كه چهار هكتار وسعت دارد ـ به دادگاه متوسل شد و سيزدهم ژوئن 120 پليس مامور اجراي حكم دادگاه شدند و با كمك نيروي آتش نشاني محل، «درل» و مبارزان ديگر از جمله «جوان بائز» و «ويلي نيلسون» دو خواننده معروف را پايين آوردند كه به اتهام ايجاد سد در برابر حكم قاضي به زندان تسليم شدند.


ماموران حنا را به حکم دادگاه پايين مي آورند


«درل» به خبرنگاراني كه تلفني در سلول زندان با او مصاحبه كرده بودند گفته بود از اين كه موفق شد صداي خود را به گوش جهانيان برساند خوشحال است و رسانيدن پيام حق، ارزش زندان رفتن را دارد. او گفته بود مردم و مقامات بايد از قضيه آگاه مي شدند كه مالك درختزار كه روزگاري كم ارزش بود وقتي كه بهايش از بركت توسعه شهر به 16 ميليون دلار رسيد آن را فروخت و اين شتري است كه در برابر خانه هركس ممكن است زانو بزند. بايد راه حل تازه به دست آيد. بايد فضاي سبز شهرها به موازارات توسعه آنها حفظ شود تا تعادل بهداشتي شهر قرباني سودپرستي و آزمندي نشود. به هر حال بايد كساني خود را براي اعتراض كردن آماده كنند و هميشه آماده و در اختيار باشند؛ اعتراض به کار نادرست و زيان آور حق و تکليف انسان است. اعتراض ما مسالمت آميز بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر