به گزارش مهر، فتح الله امي امروز چهارشنبه در دهمين همايش هوافضا با اشاره به کارگروه حمل و نقل هوايي در انجمن هوافضاي ايران افزود: اين کارگروه اقدام به بررسي و ارزيابي علل سقوط هواپيماهاي کشور کرده است که تاکنون 20 عامل تاثيرگذار بر حمل و هوايي و کاهش ايمني اعلام شده است.
وي با اشاره به علل سقوط هواپيماها اظهار داشت : يکي از مهمترين موضوعات در حوزه حمل و نقل هوايي واگذاري بخشي از مسئوليت هاي حمل و نقل هوايي به بخش خصوصي است که دراين راستا نيز اقدام شده اما ساختار آنها بايد اصلاح شود.
دبير دهمين کنفرانس هوافضاي ايران خاطرنشان کرد: طبق اين برررسي ها مشخص شد يکي از آژانس هاي دولتي با 40 هواپيما داراي 10 هزار نفر نيروي انساني است درحاليکه در بخش خصوصي آژانس هوايي با همين تعداد هواپيما با 700 نيروي انساني مشغول به ارايه خدمات است.
امي همچنين با تاکيد بر اصلاح آئين نامه ايمني حمل و نقل هوايي يادآور شد: در حال حاضر آئين نامه حمل و نقل هوايي بسيار قوي نيست و بايد نسبت به به روز کردن اين آئين نامه اقدام شود علاوه بر اين بايد نسبت به تجهيز فرودگاههاي کشور به تجهيزات مدرن نيز اقدام کرد.
وي عدم فرهنگ سازي و ارايه اطلاعات درست به مردم را از ديگر عوامل تاثير گذار در حمل و نقل هوايي دانست و يادآور شد: اين کارگروه همچنين با بررسي هايي که انجام داده دريافته که نسبت به سن فرسودگي هواپيماها غفلت شده است که در اين راستا لازم است همانطور که براي خودروها عمر مفيد در نظر گرفته مي شود براي هواپيماها نيز عمر مفيدي در نظر گرفته شود و اين سن به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.
دبير دهمين کنفرانس هوافضاي ايران با تاکيد بر ايجاد جايگاه نظارتي بيطرف براي رفع مشکلات بخش حمل و نقل هوايي ادامه داد: يکي از مهمترين مسائلي که در بخش حمل و نقل هوايي بايد مورد توجه قرار گيرد نقشه راه است در حال حاضر در بخش فضايي اين نقشه راه تدوين و مشخص شده است که تا سال 1400 کشور در حوزه فضايي در چه جايگاهي قرار گيرد.
وي اظهار داشت: لازم است تا برنامه راهبردي براي استفاده و يا عدم استفاده از هواپيماهاي پهن پيکر ، سبک و فوق سبک تدوين شود.
قائم مقام انجمن هوافضاي ايران همچنين بر ارتباط دانشگاه و صنعت براي توسعه حمل و نقل هوايي ، اصلاح ساختار سازمان هواپيمايي کشور، آموزش تيم خلباني و ارايه مجوزها به بخش خصوصي براي توسعه حمل و نقل هوايي را از ديگر عوامل تاثير گذار در صنعت حمل و نقل ذکر کرد و يادآور شد: بايد نهادي براي نظارت در بخش توليد قطعات و تجهيزات در بخش حمل و نقل هوايي ايجاد شود.
«امي» با اشاره به رتبه دهم ايران در ميان کشورهاي حادثه خيز سوانح هوايي خاطرنشان کرد: لازم است تا در اين زمينه تلاش هايي صورت بگيرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر