کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

جدایی نادر از سیمین بالاتر از پدرخوانده و برباد رفته

اکران «جدایی نادر از سیمین» آخرین ساخته اصغر فرهادی رونق خاصی به سینمای فاخر ایران داده. این فیلم که به جرأت می توانم بگویم نظیرش در تاریخ سینمای ایران یافت نمیشود در جشنواره برلین بهترین فیلم شناخته شد و خرس طلایی گرفت.

راجع به این فیلم زیاد خوانده و شنیده ایم. نکته ای درباره این فیلم کشف نمودم که تابحال جایی ندیده بودم. آنهایی که به طور حرفه ای فیلم می بینند حتما با وبسایت IMDB - The Internet Movie Database آشنایی دارند.



این سایت بزرگترین پایگاه اطلاعاتی سینمای جهان است. اعضای این سایت اکثرا از حرفه ای ترین فیلم بین های دنیا هستند. این اعضا به فیلم های مطرح جهان امتیازی بین صفر تا 10 می دهند. مثلا بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان یعنی «پدر خوانده» امتیاز 9.2 را کسب نموده، و یا فیلم «بر باد رفته» که پر مخاطب ترین فیلم جهان است در امتیازگیری از اعضای این سایت امتیازش 8.2 شده است. نکته ی جالب قضیه اینجاست که که فیلم «جدایی نادر از سیمین» تا این لحظه امتیازش 9.3 است. یعنی بالاتر از بهترین های تاریخ سینمای جهان. جالب تر اینجاست که چند روز پیش که تعداد کسانیکه به این فیلم رأی داده بودند کمتر بود، امتیاز این فیلم نیز کم بود و هرچه فیلم بین های حرفه ای بیشتری این فیلم را می بینند امتیازش بالاتر میرود.





فیلم جدایی نادر از سیمین در IMDB



فیلم پدرخوانده در IMDB



فیلم برباد رفته در IMDB





- امتیاز دهی در سایت IMDB فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است و کاربران عادی نمی توانند در امتیازدهی شرکت کنند.



- ویل دورانت میگوید: «باید گریست به حال ملتی که چنین فیلمی بر پرده سینماهایش است اما «اخراجی ها 3» در صدر پرفروش ترین های اکران نوروزی اش است»





لينک منبع

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر