کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

“جدایی نادر از سیمین”  یک  فرصت است!






یک شهروند سبز






"جدایی نادر از سیمین" یک فرصت طلایی است ...


 


یادتان هست بیانیه شماره 9 مهندس موسوی را؟


" در اعتراض و حركت اصلاحي و اصولي ما هيچ‌كس نبايد صدمه ببيند. ما زماني در تلاش خود موفق خواهيم بود كه ابتكارهاي ما براي احقاق حقوقمان تا آن حد انديشيده شده، كارآمد و در چارچوب قانون باشد كه حتي كودكان خردسال و زنان باردار بتوانند در آن شركت كنند."


 




حضور سنگین و پرتعداد ما در سالنهای سینما برای دیدن این فیلم، یکی از بهترین فرصتها و کم خطر ترین موقعیت برای جنبش سبز است که خودی نشان دهد.


 


البته این بار جنبش سبز علاوه بر حضور فعالان بسیار شجاع آن که در هر موقعیتی و بی هیچ هراسی پای در خیابان می گذارند، چشم انتظار حضور همه ماست.


وقت آنست که همه و همه در این حرکت اعتراضی شرکت کنیم. از کودک و نوجوان تا جوان و پیر. هزینه این حرکت اعتراضی نه گلوله، نه باتون و زندان، که تنها هزینه بلیط فیلم است.


 




آگاهی رسانی که تا امروز انجام شده، از فروش اخراجی­ها کاسته و فروش "جدایی نادر از سیمین" را به بالاتر از حد توقع رسانده است. اما هنوز تا شکل گیری یک رکورد بیادماندنی که نه فقط نشان­دهنده فروش بالای این فیلم که نمایانگر حضور شکوهمند خودمان باشد، فاصله داریم. ما باید نشان دهیم در کشوری که جعفر پناهی در آن زندانی است و تا بیست سال هم اجازه فیلم ساختن ندارد، حاضر نیستیم به تماشای یک مجموعه از لودگی ها با نام اخراجی ها برویم که با رانت و پشتیبانی حاکمیت ساخته شده است.


 




با تلاشی گسترده تر در زمینه آگاهی رسانی، با عمل به شعار "هر ایرانی یک رسانه" و با یک همت والا، می توان به یک حرکت بسیار فراگیر امیدوار بود. هر جوانی می باید دستان پدر و مادر را بگیرد و به دیدن این فیلم ببرد، پدر و مادری که نمی توانستند در اعتراضات خیابانی همراهی کنند و اکنون زمان همراهی آنهاست. همراهی بی هزینه
.


 


با کمی همت، می توان از هم اکنون صفهای طولانی خرید بلیط سینما را در خیابانها تصور نمود. می توان حتی با اعلام قبلی در سانسی خاص، صفهای بسیار طولانی بوجود آورد.


می توان جنبش سبز را نه فقط در خیابان که در صفهای بلیط سینما هم مشاهده کرد. می توان بار دیگر به یکدیگر لبخند زد.


 




از هم اکنون می توان گزارشهای وب‌سایت ها و همه شبکه های خبری واقع بین را از این حرکت خلاقانه مردم ایران پیش بینی کرد و این حرکت اعتراضی و خلاقانه ایرانیان را زبانزد جهانیان نمود. چه بسیار عکس ها و فیلم هایی که می توان از این حرکت تهیه نمود. آیا پلیس هم در کنار صف سینما جای خواهد گرفت؟ اگر بیاید، که نشانه پیروزی این حرکت خواهد بود.


 




می توان سال 90 را با یک حرکت اعتراضی بسیار فراگیر آغاز نمود. حرکتی که در همه شهرها می تواند دنبال شود، هر شهری که حتی یک سینما دارد.


 




از اینها مهم تر:


می توان حضور گسترده و تماشای ساده یک فیلم را سرآغاز جنبشهای بعدی نمود و کم کم تا نافرمانی مدنی در ماههای آینده پیش رفت. دیر یا زود می باید نافرمانی مدنی را آغاز نمود و این می تواند یک تمرین ساده باشد. یک مقدمه. یک دست گرمی. یک پتانسیل سنجی.


 




"جدایی نادر از سیمین" یک فرصت است. آن را از دست ندهیم.


 




*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.


 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر