کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

کویت دو ایرانی را به اعدام محکوم کرد

مردمک: یک مقام قضائی کویت به خبرگزاری فرانسه گفت که دو ایرانی و یک کویتی به اتهام جاسوسی برای ایران، به اعدام محکوم شده‌اند.

این مقام قضائی کویت که نامش فاش نشده، روز ۲۹ مارس (نهم فروردین) به خبرگزاری فرانسه گفت که این دو ایرانی و فرد کویتی که به اعدام محکوم شده‌اند، در زمان بازداشت در ماه مه سال ۲۰۱۰ در ارتش کویت خدمت می‌کردند.



به گفته این مقام قضائی کویت یک شهروند سوریه و یک فرد دیگر که تابعیت هیچ کشوری را ندارد در ارتباط با این پرونده جاسوسی توسط دادگاه شهر کویت به حبس ابد محکوم شده‌اند.



براساس این گزارش یک مرد ایرانی و تنها متهم زن این پرونده که دختر یکی از ایرانیان محکوم به اعدام است از اتهام‌ها تبرئه شده‌اند.



این افراد به جمع‌آوری اطلاعات درمورد ارتش کویت و سربازان آمریکایی مستقر در این کشور و انتقال اطلاعات به سپاه پاسداران و جاسوسی برای جمهوری اسلامی متهم شده‌اند.



احکام صادر شده برای این افراد در دادگاه عالی کویت قابل تجدیدنظر است.



دادگاه این افراد نخستین بار در اوت سال گذشته (مرداد ۸۹) در کویت به‌طور غیرعلنی برگزار شد و آن‌ها در این دادگاه به انتقال اطلاعات محرمانه نظامی به یک کشور خارجی و عکس‌برداری از تاسیسات نظامی کویت و جاسوسی برای ایران متهم شناخته شدند.



براساس گزارش خبرگزاری فرانسه رسانه‌های محلی اعلام کردند که این افراد به عکس‌برداری از تاسیسات نظامی کویت و آمریکا و ارسال آن‌ها برای سپاه پاسداران اعتراف کرده بودند اما در دادگاه اعتراف خود را پس گرفتند و گفتند که این اعتراف‌ها زیر شکنجه از آن‌ها گرفته شده است.



نخستین بار روزنامه کویتی «القبس» در یازدهم اردیبهشت ماه سال گذشته خبر بازداشت اعضای یک شبکه متهم به جاسوسی برای سپاه پاسداران ایران را منتشر کرد.



در آن زمان حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران دستگیری و محاکمه هفت نفر را در کویت به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران، «کذب محض» خواند و گفت: مقامات کویتی تاکنون نتوانسته‌اند مدرکی در این زمینه ارائه کنند.



رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نیز «طرح دستگیری جاسوسان ایرانی در خاک کویت را جنگ نرم و فضاسازی کشورهای غربی و اسرائیل» دانست و آن را تکذیب کرد.



یک روز پس از انتشار خبر بازداشت اعضای شبکه متهم به جاسوسی برای سپاه پاسداران بسیاری از نمایندگان مجلس کویت خواستار اخراج سفیر ایران از کویت و فراخواندن سفیرشان از تهران شدند.



براساس گزارش خبرگزاری فرانسه حدود ۴۵ هزار ایرانی در کویت، کشور نفت‌خیز عضو اوپک، کار و زندگی می‌کنند.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر