کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

ایمان العبیدی، زن افشاگر لیبی، آزاد شد

شهرزادنیوز:ایمان العبیدی که با ورود به هتل مقر خبرنگاران خارجی در تریپولی، پایتخت لیبی، از تجاوز به خود توسط نظامیان تحت فرمان معمر القذافی پرده برداشته بود، از زندان آزاد شد.
خبرگزاری اتریش به نقل از العربیه نوشت که او هم اکنون از سوی زنان به نماد مقاومت علیه حکومت سرهنگ قذافی تبدیل شده است، چرا که قربانیان تجاوز جنسی به خاطر تابو بودن این جنایت در جهان عرب، از سخن گفتن درباره آن خودداری می کنند.
در این میان مقامات رسمی لیبی که پیش از این سلامت روانی وی را زیر سوال برده بودند، اعلام کردند که اتهامات ایمان العبیدی مورد بررسی قرار گرفته و در این رابطه برای 4 تن از نظامیان پرونده تشکیل شده است.
مادر ایمان العبیدی در حالی که اشک می ریخت، طی مصاحبه‌ای با العربیه گفت که به خانواده اش پیشنهاد شده تا دخترشان در مقابل دریافت پول گفته‌های خود را پس بگیرد. پدر وی نیز اتهام روان پریشی دخترش را در این مصاحبه به شدت رد کرد.
ایمان العبیدی که از اهالی منطقه تحت کنترل انقلابیون در شرق لیبی است، روز شنبه به روزنامه نگاران گفته بود که در یک ایستگاه بازرسی در تریپولی ربوده و بارها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر