کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

کمبود آب 1ميليارد نفر را تهديد مي‌كند

نتايج يک تحقيق علمي نشان مي دهد بيش از يک ميليارد نفر از ساکنان کره زمين تا سال دو هزار و پنجاه با کمبود آب مواجه خواهند شد.

به گزارش واحد مرکزي خبر، در اين تحقيق که آکادمي علوم آمريکا آن را انجام داده، آمده است:«در حاليکه گرم شدن کره زمين، تاثيرات افزايش شهرنشيني را سرعت مي بخشد، چنانچه در شهرهاي بزرگ، استفاده از منابع آب با ضرباهنگ کنوني ادامه يابد ، کمبود آب، تهديدي براي بهداشت در برخي ابرشهرها محسوب شده و خطري جدي براي جانوران و گياهان به شمار خواهد رفت و در مجموع، چنانچه روند شهرنشيني جمعيت کره زمين با سرعت کنوني به جلو برود، تا سال 2050 ، حدود 993ميليون نفر از ساکنان کره زمين که در شهرها سکونت دارند، روزانه به کمتر از يکصد ليتر آب براي ادامه حيات خود دسترسي خواهند داشت و اين در حالي است که امروزه، آب مورد استفاده براي استحمام يک فرد، بيش از يکصد ليتر است».


دانشمندان مي گويند:«اگر به بحران مذکور، تاثيرات منفي و مخرب گرم شدن کره زمين را نيز اضافه کنيم، يکصد ميليون نفر ديگر از ساکنان کره زمين نيز به همين مقدار آب دسترسي نخواهند داشت البته اگرچه براي اين بحران راه حل هايي وجود دارد ولي رسيدن به اين راه حل ها، سرمايه گذاري هاي کلان را در زيرساخت ها و نيز استفاده بهينه از منابع آب را طلب مي کند».


 امروزه يکصد و پنجاه ميليون نفر از ساکنان کره زمين روزانه به کمتر از يکصد و پنجاه ليتر آب دسترسي دارند. اين در حالي است که هر آمريکايي روزانه سيصد و هفتاد و شش ليتر آب مصرف مي کند.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر