کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی در پایتخت الجزایر

روز جمعه پنجم فروردین، در جریان درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی در پایتخت الجزایر ١٢۵ نفر زخمی شدند که ۵۰ تن از زخمی‌شدگان از پلیس‌ ضد شورش بوده‌اند.


به گزارش شبکه الجزیره، درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و مردم در یکی از مناطق فقیرنشین پایتخت الجزایر ایجاد شد به طوری که بنا بر گزارش‌ها بالگردهای پلیس برای کنترل اوضاع در نقاط مختلف شهر الجزیره اقدام به گشت زنی می‌کنند.


این درگیری ها پس از آن شروع شد که مقامات شهری در الجزیره ۴۰ خانه غیر مجاز در محله “المناخ ” را ویران کردند که مردم نیز در پاسخ به این اقدام دفتر یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت صنایع الجزایر را به آتش کشیدند که پس از دخالت نیروهای امنیتی این درگیری‌ها به خشونت کشیده شد.


مردم برخی از خیابان‌های اصلی را بستند و مانع از ورود نیروهای امنیتی به مناطق درگیری شدند و بنا بر گزارش‌ها نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.


بنا بر اعلام منابع پزشکی ١٢۵ نفر در این درگیری‌ها زخمی شدند که حداقل ۵۰ نفر از افراد زخمی شده از نیروهای پلیس بوده‌اند.


این در حالی است که هزاران نفر از مردم این کشور اوایل ژانویه گذشته علیه بالا رفتن نرخ تورم تظاهرات گسترده برگزار کردند که با حمله نیروهای امنیتی به آنها پنج نفر کشته و بیش از ٨۰۰ نفر زخمی شدند.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر