کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

نماینده ایلام: دولت مصوبه استانی خود برای احداث راه‌آهن غرب کشور را اجرا نمی کند

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: وضعیت احداث راه آهن در استان ایلام در هاله ای از ابهام قرار دارد و دولت برای اجرای پروژه راه آهن ایلام تردید دارد.


به گزارش خبرنگار مهر در ایلام، داریوش قنبری ظهر چهارشنبه در جمع تعدادی از مردم ایلام با اظهار نارضایتی خود از نحوه رسیدگی دولت به مناطق غربی کشور از نیمه تمام ماندن احداث راه‌آهن ایلام انتقاد کرد.


وی گفت: ما چند سال است که پیگیر ادامه احداث راه‌آهن غرب کشور هستیم اما متاسفانه هر بار از مسئولان مربوط حرفی تازه می‌شنویم که هنوز مطالعات مسیریابی این خط ریلی انجام نگرفته و گاهی هم می‌شنویم که مطالعات تکمیل شده و باید وارد فاز اجرا شویم، اما وقتی صحبت از کار عملیاتی به میان می‌آید مسئولان دوباره سخن از کمبود کار کارشناسی به میان می‌آورند و این ضد و نقیض گویی‌ها نشان از تردید دولت برای تکمیل این پروژه را نشان می‌دهد.


وی افزود: در حالیکه در بسیاری از استان‌های کشور خبر از دو خطه کردن راه‌آهن است، استان ایلام در قرن ۲۱ نباید از تکنولوژی قرن ۱۹ برخوردار باشد که این جای هیچ گونه توجیهی ندارد.


قنبری اضافه کرد: در حال حاضر این خط آهن تا نزدیکی همدان پیش رفته و حدود شش سال است مطالعات برای ادامه راه این خط آهن در حال انجام است که هنوز هیچ اقدامی در حوزه اجرا انجام نشده است؛ اگر بخواهیم وارد حوزه اجرا شویم حتما باید مردم ایلام سال‌ها منتظر افتتاح این خط آهن باشند.


وی در پایان با اشاره به زیادی بعد مسافت راه‌آهن ایلام ردیف بودجه در نظر گرفته شده برای این خط ریلی را ۱۰۰ ملیارد تومان اعلام کرد و آن را کافی ندانست.


به گزارش خبرگزاری مهر، استان ایلام از جمله معدود استانهای کشور است که با مشکل حمل و نقل مواجه است و این مشکل باعث عدم توسعه استان ایلام شده است. این استان با وجود مجهز نبودن راه های ارتباطی و فرودگاه نیاز اساسی به راهکارهای جدید حمل و نقل برای بیرون رفتن از بن بست جغرافیایی دارد.


یکی از مهمترین مصوبات سفر هیئت دولت در استان ایلام ایجاد راه آهن در استان بوده است که این مصوبه با تعلل و کاغذ بازی مسئولان هنوز به جایی نرسیده است. مسئولان هنوز درباره چگونگی ایجاد راه آهن به استان ایلام و نقطه متصل به استان هم هنوز تصمیم گیری نکرده اند عده ای معتقد هستند که راه آهن باید از استان کرمانشاه به ایلام کشیده شود و عده ای خواهان اتصال راه آهن از خوزستان به ایلام هستند. حال با وجود اختلاف سلیقه تکلیف مردم استان ایلام چیست که سالهای سال است منتظر راه آهن هستند.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر