کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

توافق آتن، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای نجات اقتصاد یونان


نخست وزیر یونان می گوید دولتش بر سر یک بسته چندین میلیارد دلاری برای نجات اقتصاد یونان با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به توافق رسیده است. جورج پاپاندرو روز یکشنبه گفت این بسته مختص یونان و برای پرهیز از ورشکستگی آتن است و این کشور باید آماده فداکاری باشد.
جزئیات این بسته کمک مالی که گفته می شود ۱۶۰ میلیارد دلار دلار ارزش دارد، قرار است ساعاتی دیگر اعلام شود.
طبق این توافق ۱۵ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، زمان بازپرداخت وام های یونان را افزایش می دهند. آلمان بیشترین سهم را در این کمک مالی به یونان دارد اما برلین حاضر نیست بدون تلاش بیشتر از سوی آتن، منابع مالی را آزاد کند.
راینر بروئدرله ورزی بازرگانی آلمان روز یکشنبه گفت دولت این کشور پیش از ارائه کمک مالی، طرح نجات اقتصادی یونان را از نزدیک بررسی می کند.
آقای بروئدرله در بیانیه ای گفت انتظار دارد که یونان سریعا درمورد اجرای اصلاحات توافق شده، اقدام کند.
خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی روز یکشنبه از بسته کمک اقتصادی اتحادیه اروپا به یونان حمایت کرد. آقای باروسو گفت این بسته کمک می کند که اقتصاد یونان به وضعیت نرمال بازگردد و بحران را از دیگر کشورهای اروپایی که از نظر سلامت اقتصادی تهدید می شوند، دور نگه می دارد.
روز یکشنبه، هزاران نفر در اعتراض به طرح دولت در کاهش چشمگیر بودجه های مختلف، در آتن تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان با چوبدستی مأموران پلیس را کتک زدند و به سوی آنان بمب های آتشین پرتاب کردند. پلیس نیز با پرتاب گاز اشک آور سعی کرد جمعیت را متفرق کند.
اتحادیه بخش عمومی یونان جریان اپوزیسیون معترض به تمهیدات شدید دولت را رهبری می کند. مقامات اتحادیه نگران هستند که این تمهیدات شامل افزایش مالیات و توقف افزایش دستمزد کارگران دولت باشد.
نخست وزیر یونان می گوید چنین اقداماتی برای اطمینان از بقاء اقتصاد کشور الزامی است.
چهره های سیاسی نگرانند که در صورت شکست یونان در پرداخت وام هایش، مشکلات اقتصادی گسترش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر