کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

طرح رياضت اقتصادى دولت يونان براى عبور از بحران

آتن ۲۹ آوریل
آتن ۲۹ آوریل
۱۳۸۹/۰۲/۱۲
دولت يونان اعلام کرد که اين کشور قصد دارد با کاهش‌ هزینه‌ خدمات عمومی و  افزايش ماليات‌ها، از اتحادیه اروپا و صندوق‌ بین‌المللی پول برای رهایی از ورشکستگی کمک بخواهد.
روز یکشنبه جورج پاپاندرو، نخست وزير یونان، اعلام کرد که این کشور با اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول برای تضمین بازپرداخت وام‌ها به توافق رسیده است.

نخست وزير یونان در سخنانی در حضور اعضای کابینه خود گفت: «با تصمیم امروز ما، شهروندانمان باید فداکاری بزرگی انجام دهند.»

نخست وزیر یونان در حالی از مردم این کشور انتظار فداکاری دارد، که یک روز پیش از آن تظاهرات‌کنندگان خشمگین با پلیس بر سر سیاست‌های دولت درگیر شده بودند.

دولت یونان در ازای دریافت کمک‌های مالی از صندوق‌ بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا، متعهد شده است که از هزینه‌های عمومی خود به شدت بکاهد؛ این سیاست با اعتراض‌های گسترده در یونان مواجه شده است.

به گفته جورج پاپاکنستانتینو، وزیر اقتصاد یونان، این کشور در ازای دریافت این کمک‌ها یاید ۳۰ میلیارد یورو از هزینه‌های خود در عرض سه سال بکاهد.

پس از ماه‌ها بی‌رغبتی کشورهای حوزه یورو برای کمک به یونان، این کشورها سرانجام از بیم اینکه این بحران به کشورهای دیگر سرایت کند، تصمیم گرفته‌اند اقدامات‌ خود برای کمک به این کشور را تسریع کنند.

کشورهای حوزه یورو بیم آن را دارند، که پرتغال، اسپانیا و ایتالیا نیز به سرنوشت مشابه یونان دچار شوند، و یورو واحد پولی این  اتحادیه از این رهگذر به شدت ضربه بخورد.

  جورج پاپاکنستانتینو، وزیر اقتصاد یونان درباره گسترش این بحران هشدار داد و گفت: «امروز این مسئله ابعاد بسیار بزرگی پیدا کرده ست، امروز دامنه این آتش نه تنها یونان بلکه حوزه یورو و فراتر از آن را تهدید می‌کند.»

بحران اقتصادى در يونان باعث پايين آمدن ارزش يورو در هفته‌هاى اخير شده است و همچنين بازار مالى جهانى را تحت‌الشعاع قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر