کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

خبرنگار وابسته به سيا دستگير شد

خبرنگار وابسته به سازمان سيا در يكي از استان‌هاي شمالي كشور دستگير شد و به بازتاب اخبار كذب اعتراف كرد.
سايت جنبش سبز علوي نوشت؛ اين خبرنگار منتسب به طيف راديكال جريان اصلاح‌طلب كه در اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري دهم، اخبار و گزارش‌هاي درگيري‌ها، تجمعات و اعتراض‌هاي غيرقانوني "جريان فتنه " را به مرتبط خود در راديو فردا انتقال مي‌داد؛ دريكي از استانهاي شمالي كشور دستگير شد.
وي به ارتباط با بيگانگان، بازتاب اخبار كذب، القاي تقلب در انتخابات و گزارش‌هاي غير واقعي در خصوص درگيري‌هاي پس از 22خرداد اعتراف كرده است.
همچنين وي با حضور در صحنه اغتشاشات گزارش‌ها را به صورت زنده به رابط خود ارائه مي‌داده است.
وي با "مهين گرجي " از گزارشگران راديو فردا كه در دي ماه 1388 در اثر سانحه رانندگي درگذشت ارتباط داشته و در زمان انتخابات و آغاز درگيري‌ها گزارش اخبار اغتشاشات و اطلاعات كذب را در اختيار گرجي قرار مي‌داده است.
گفتني است راديو فردا يكي از رسانه‌هايي بود كه در اوج اغتشاشات خياباني، به القاي تحليل‌هاي تحميلي و انتشار اخبار دروغ در اين زمينه مبادرت مي‌كرد. از نظر مأموران سيا زمين اصلي جنگ با نظام جمهوري اسلامي به حوزه سايبر منتقل شده است و هيچ حربه‌اي به اندازه انجام مستمر عمليات رواني با استفاده از ظرفيت اين فضا به موفقيت راهبردهاي آنها كمك نخواهد كرد. به همين علت در اسفند سال 1388 گروهي از شبكه‌هاي جاسوسي و دروغ پراكني وابسته به سازمان سيا توسط اطلاعات سپاه منهدم گرديد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر