کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

پیش بینی می شود بیش از ۷۰ میلیون نفر از نمایشگاه بازرگانی جهانی سال ۲۰۱۰ شانگهای بازدید کنند

در مراسم گشایش نمایشگاه بازرگانی جهانی سال ۲۰۱۰ شانگهای رهبران بیست کشور جهان از جمله نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه و «لی میونگ بک» رئیس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیران کانادا و هلند حضور داشتند.
هو جینتائو رئیس جمهوری چین که مراسم را افتتاح کرد روز شنبه در دیدار با «یان پیتر بالکنده» نخست وزیر هلند بر تداوم همکاری چین و اروپا تأکید کرد. نخست وزیر هلند نیز در این گفتگو از هنرآفرینی آتش بازان و بازیگران برنامه گشایش این نمایشگاه تمجید کرد و آن را نشانه ای از کارآیی مدیران نمایشگاهی دانست که برای بازاریابیِ دهها میلیارد دلار کالای جدید، تبلیغ می کنند.
«خوزه مانوئل باروسو» رئیس کمیسیون اروپایی که گشاینده غرفه اتحادیه اروپا بود با اشاره به ابعاد و غنی بودن کالاهای اتحادیه اروپا گفت «نمایشگاهی است با عظمت و باشکوه که نشانگر دوستی و روابط دوجانبه میان چین و اتحادیه اروپاست.»
مدیران نمایشگاه می گویند که شهروندان چین از سراسر کشور خود را به شانگهای رسانده اند تا در فرصت بدست آمده از این نمایشگاه جهانی بازدید کنند. پیش بینی می شود بیش از ۷۰ میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.
هیأت صنعتی کره شمالی نیز در نمایشگاه شانگهای شرکت کرده و این نخستین بار است که هیأتی صنعتی از آن کشور در یک نمایشگاه جهانی بازرگانی شرکت می کند. کره شمالی با ارائه کتابهای کودکان، دیسکهای تصویری یا «دی وی دی» و صنایع دستی، تلاش در بازاریابی کالاهای خود دارد.
غرفۀ جمهوری اسلامی ایران نیز با بهره مندی از تزیینات اسلامی، تلاش کرده است که نمایی ویژِه از غرفه خود عرضه کرده باشد.
دولت چین که برای برگزاری بازیهای ورزشی المپیک پکن بیش از ۴ میلیارد دلار هزینه کرده بود، این بار برای نمایشگاه شانگهای نیز هراسی از هزینه کردن برای درخشيدن این نمایشگاه نداشته است. بنا به برآورد کارشناسان، بازسازی و آماده سازی شهر برای برگزاری این نمایشگاه بیش از ۵۸ میلیارد دلار آمریکا برای دولت چین هزینه دربر داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر