کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

نوبل برای موسوی و کروبی






ناصر پايمرد






 


جايزه صلح نوبل يكي از شش جايزه اي است كه همه ساله به فردي كه تلاش چشمگيري را در ايجاد صلح و دموكراسي در جهان داشته است اهدا مي شود.

سال گذشته اين جايزه به يك زنداني سياسي در بند چيني تعلق گرفت كه بخش زيادي از زندگي خود را در مبارزه با استبداد چيني گذرانده است.

از ايران تا كنون شيرين عبادي موفق به دريافت اين جايزه معتبر شده است آن هم به خاطر تلاش فراوان در جهت احياي حقوق زنان و كودكان در ايران.

جا دارد امسال اين جايزه تواما به ميرحسين موسوي و مهدي كروبي تعلق بگيرد كه با مبارزه چشمگير خود پس از به ظاهر انتخابات دهم رياست جمهوري ضربه بزرگي به پيكر حاكميت مستبد حال حاضر ايران وارد كردند.

بايد توجه داشت كه اين دو كانديداي در واقع انتصابات دهم با پايمردي در مقابل وعده هاي تطميع كننده و هشدارهاي تهديدكننده حرب پادگاني ايستاده و نقش بزرگي در كاهش هر چه بيشتر مشروعيت حزب تماميت خواه ايفا كردند.

در اين جا پيشنهاد مي شود به خصوص دوستان خارج كشور كمپيني اينترنتي براي حمايت از اين دو مبارز سياسي براي دريافت جايزه صلح نوبل ايجاد كرده و همه از داخل و خارج بكوشيم با حضور و راي دادن در اين كمپين از موسوي و كروبي كه به خاطر پاسداري از راي ما ايرانيان از امنيت و آسايش خود چشم پوشي كر دند پشتيباني كرده و به انحصار طلبان بفهمانيم كه هزينه سنگيني را بايد براي برخورد با سران اصلاحات يا به تعبير اراذل سران فتنه بپردازند.

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر