کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

انتقاد شدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از احمدی نژاد برای دعوت از پادشاه اردن












جــرس: یک روز پس از آنکه محمود احمدی نژاد در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که "دعوت از پادشاه اردن برای سفر به ایران همچنان به قوت خود باقی است و وی سفر قبلی را شخصا عقب انداخته است"، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این تاکید رئیس دولت خاطرنشان کرد "احمدی نژاد باید براساس مصلحت کشور تصمیم بگیرد. "




به گزارش پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، علاءالدین بروجردی با بیان اینکه "طبق سخنان رهبری، سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار است"، افزود "با وجود آن که دعوت از روسای سایر کشورها، جز حقوق رئیس جمهور است، اما رئیس جمهور باید براساس مصلحت، حکمت و عزت کشور در این حوزه‌ها تصمیم بگیرد. "


 


رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این موضوع که این دعوت از قبل صورت گرفته بود، تصریح کرد: در مقطع فعلی با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد، این دعوت مناسب نیست.




گفتنی است پیش از تعطیلات عید نوروز خبر دعوت از پادشاه اردن برای حضور در جشن جهانی نوروز در رسانه ها منتشر شد، که این دعوت با واکنش منفی برخی مسئولان و رسانه های اصولگرا روبرو شد، تا اینکه موجب لغو این سفر و عدم حضور پادشاه اردن در جشن جهانی نوروز گردید.




همان زمان رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که "دعوت از پادشاه اردن مربوط به گذشته است"، اما محمود احمدی نژاد، در نشست خبری روز دوشنبه پانزدهم فروردین ماه خود تاکید کرد: سفر پادشاه اردن به ایران همچنان به قوت خود باقیست.

 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر