کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

احضار حسنی مبارک و دو پسرش / بازداشت نخست‌وزیر سابق مصر

دادستان مصر یکشنبه اعلام کرد که در چارچوب تحقیقات مربوط به کشتار معترضان و سوءاستفاده از اموال عمومی، حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع این کشور را احضار و احمد نظیف نخست وزیرسابق را بازداشت کرده است.


به گزارش رویترز، در بیانیه دادستانی مصر آمده است که دو پسر مبارک به نام جمال و علاء نیز در ارتباط با سوء استفاده های مالی احضار شده اند.


این اقدام در پاسخ به مطالبات مردم مصر صورت می گیرد که روز یکشنبه با تظاهرات در میدان التحریر قاهره خواستار ‘انقلاب’ و کنارگیری ژنرال طنطاوی رییس شورای نظامی حاکم شدند.


در بیانیه دادستان مصر آمده است که اظهارات روز گذشته مبارک که اتهامات وارده را تکذیب کرده، تاثیری در تحقیقات نخواهد داشت.


مبارک در نخستین اظهار نظر عمومی خود پس از کنار رفتن از قدرت در ماه فوریه (بهمن ۸۹)، اعلام کرد که مقابل اتهاماتی که در مورد فساد به وی وارد شده است، از آبروی اعضای خانواده خود دفاع خواهد کرد.


مبارک در این پیام ضبط شده گفت که هیچ گونه دارایی در خارج از مصر ندارد و حاضر است برای پاک شدن نامش با گروه تحقیق همکاری کند.


وی که در بهمن ماه گذشته بعد از چند هفته تظاهرات مردمی مجبور به کناره گیری از قدرت پس از ۳۰ سال حکومت مستبدانه شد، اکنون به همراه خانواده اش در شهر شرم الشیخ در کرانه دریای سرخ زندگی می کند.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر