کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

محجوب : دعوت از پادشاه اردن با مصالح کشور همخوانی ندارد







جرس: به دنبال ابراز مخالفتها با دعوت احمدی نژاد از پادشاه اردن، "علیرضا محجوب" گفت: دعوت از سران سایر کشورها، حقوق هر شخصیت سیاسی است، اما با شناختی که از نظام پادشاهی اردن وجود دارد، انجام این دعوت عقلانی به نظر نمی‎رسد.









به گزارش ايلنا به نقل از خانه ملت،نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، افزود: حاکمان دیکتاتور اردن، رفتار دوگانه در جنگ‌های مستمر اعراب و اسرائیل، کشتار بی‎رحمانه مسلمانان فلسطین، همکاری‎های طولانی با رژیم پهلوی و رابطه با انگلیس را در گذشته تاریخی خود ثبت کرده‎اند، نکته‏ای که دلایل نادرستی این دعوت را گوشزد می‎کند. 

رییس فراکسیون کارگري با اشاره به حضور"ملک حسین" در جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی، تصریح کرد: آرزو این پادشاه اردن این بود که بتواند رژیمی همچون رژیم شاهنشاهی را در کشور خود، بازتولید کند. 



محجوب با تأکید بر این موضوع که دعوت از پادشاه اردن به مصالح کشور همخوانی ندارد، گفت: در حوزه برقراری رابطه با اردن باید پیشینه تاریخی این کشور را نیز مدنظر داشت و از انجام اعمالی که موجب انگشت‎نما شدن ایران در میان ملت‎های مسلمان می‎شود، پرهیز کنیم. 





پیش از تعطیلات عید نوروز خبر دعوت از پادشاه اردن برای حضور در جشن جهانی نوروز در رسانه ها منتشر شد. این دعوت با توجه به شرایط امروز منطقه با واکنش منفی مسئولان و رسانه ها روبرو شد، واکنشی که موجب لغو این سفر و عدم حضور پادشاه اردن در جشن جهانی نوروز شد. اما موضوع این دعوت به همین جا ختم نشد و با وجود اینکه "رامین مهمانپرست" سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که دعوت از پادشاه اردن مربوط به گذشته است،"محمود احمدی نژاد" در نشست خبری روز دوشنبه خود تاکید کرد: سفر پادشاه اردن به ایران همچنان به قوت خود باقی است. 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر