کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

غفوری فرد: در صورت عدم اجرای قانون، رئیس دولت مورد تذکر و پرسش قرار می گیرد







جــرس: یک عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در صورت عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان، مجلس ابتدا از طریق تدکر و در مراحل بعدی از طریق سوال و استیضاحِ رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کند.










به گزارش خبرگزاری «پانا»، حسن غفوری فرد در خصوص تصمیم دولت در اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: مجلس با توجه به تمامی جوانب این قانون را تصویب کرده و دولت موظف به اجرای آن است.




وی در خصوص وضعیت بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال نود گفت: سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان بخشی از وزارت ورزش هستند و مجلس از این به بعد چیزی را به عنوان این دو سازمان به رسمیت نمی شناسد.




نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: قطعا بودجه دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان در لایحه بودجه سال 90 به صورت یک پارچه و در قالب وزارت ورزش دیده می شود.




وی در خصوص احتمال تقدیم لایحه انحلال وزارت ورزش از سوی دولت به مجلس تصریح کرد: یقینا اگر دولت لایحه انحلال وزارت ورزش را تقدیم مجلس کند وکلای مردم مخالفت خواهند کرد.




غفوری فرد ادامه داد: این معنا ندارد وقتی قانونی تصویب می شد ضد آن لایحه ای به مجلس ارائه شود ؛ این عرف نیست که دولت لایحه ای بر ضد مصوبه مجلس را ارائه کند.




وی افزود: مجلس با توجه به همه جوانب این قانون را تصویب کرده است بنابراین دولت موظف به اجرای آن است.




عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که اگر دولت همچنان از تشکیل وزارت ورزش خودداری کند اقدام بعدی مجلس چیست؟ گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس در صورت عدم اجرای قانون مجلس می تواند از طریق تدکر شفاهی و کتبی نمایندگان و در مراحل بعدی از طریق سوال و استیضاح رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کند.




وی تصریح کرد: اگر دولت همچنان از اجرای این قانون خودداری کند از رئیس جمهور سوال می کنیم که امیدواریم کار به آنجا نکشد.




گفتنی است چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد که رئیس مجلس به رئیس‌جمهور نامه‌ای تذکرآمیز درمورد تشکیل نشدن وزارت ورزش و جوانان نوشته است.


سیدجلال یحیی‌زاده، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس، روز ۱۶ فروردین به خبرگزاری مهر گفت که علی لاریجانی، رئيس مجلس، تشکیل نشدن وزارت ورزش و جوانان را با نوشتن نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد تذکر داده است.

یحیی‌زاده افزود: متاسفانه دولت هیچ عزم جدی برای معرفی وزیر ورزش و تشکیل این وزارت‌خانه ندارد و در هفت سال گذشته نیز هیچگاه سازمان تربیت بدنی تا به این اندازه در مقابل مجلس عدم پاسخگویی نداشته است.

 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر