کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

وعده وزیر ارتباطات: اینترنت ارزان می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد نرخ استفاده از اینترنت و تلفن همراه و برنامه های دولت برای سال جاری در این بخش گفت: به طور کلی دولت در نظر ندارد مجوزی برای گران شدن خدمات ارتباطی و مخابراتی بدهد.


رضا تقی پور در گفت و گو با مهر درباره موضوع قیمت خدمات ارتباطی که همچنان به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کاربران مخابراتی و ارتباطی کشور محسوب می شود گفت: دولت در نظر ندارد مجوزی برای گران شدن خدمات ارتباطی بدهد و بررسی هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته به معنی افزایش تعرفه ها نبوده بلکه هدف، تعدیل این قیمتها است.


وی گفت: در زمینه تلفن ثابت نیز شرکت مخابرات ایران درخواست هایی برای بازنگری در برخی تعرفه های خدماتی خود به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرده که این موضوع در کارگروههای تخصصی این کمیسیون در حال بررسی است و هر زمان بررسی بسته تعرفه‌های پیشنهادی تمام شود پس از طی مراحل قانونی نتیجه آن اعلام خواهد شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کاهش قیمت اینترنت نیز خاطرنشان کرد: براساس طرح تجاری سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت، مشخص شد که می‌توانیم ۲۰ درصد کاهش قیمت پهنای باند اینترنت داشته باشیم و براین اساس و پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سال ۸۹ قیمت هر لینک STM۱ تا ۲۰ درصد کاهش یافت و ابلاغ شد که عملیات اجرایی آن در دست انجام است.


وی افزود: انتظار می رود این کاهش قیمت در سبد هزینه های خانوار لحاظ شود و اهداف مورد نظر در این کاهش قیمت محقق شود. بدیهی است در این زمینه همکاری ارائه کنندگان سرویس های دسترسی به اینترنت برای کاهش قیمت نهایی به کاربران، حائز اهمیت بسیار زیادی خواهد بود.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر