کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

شکایت رسانه های اصولگرا از مشاور رئیس دولت






فیلترینگ سایت نزدیک به رحیم مشایی






جــرس: در پی وارد آوردن اتهام "دروغ گویی" و "جعل خبر"، از سوی مشاور محمود احمدی نژاد و مدیرعامل خبرگزاری رسمی دولت به تعدادی از رسانه های کشور (در جریان ماجرای استعفای وزیر اطلاعات)، این رسانه ها قصد شکایت از این مقام ارشد دولت را دارند.




سامانه خبری جهان نیوز در این زمینه نوشته است "اتهاماتی که از سوی علی اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری دولت به تعدادی از رسانه‌های کشور وارد شد، موضوع شکایت این رسانه‌ها است."


 


گفتنی است خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) که تحت مدیریت علی اکبر جوانفکر (مشاور محمود احمدی نژاد) می باشد، روز گذشته و در جریان برکناری استعفا گونه وزیر اطلاعات و ابقای وی از سوی رهبر جمهوری اسلامی، با نسبت دادن اتهاماتی به رسانه های دیگر ، خبری را تحت عنوان " شایعه، سانسور و ادعاهای خلاف واقع، ارکان سناریوی تازه علیه دولت" منتشر کرد و آورد: "برخی از خبرگزاری های داخلی تحت انقیاد یک جریان خاص سیاسی با حذف خبر استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و قبول آن از سوی رئیس جمهور،بدون استناد به هیچ منبع مشخصی مدعی شدند که رهبری با کناره گیری مصلحی مخالفت کرده‌ و عوامل پشت پرده این ماجرا که مدیریت فضای رسانه ای را تحت کنترل خود دارند، به صورت فراگیری در محافل رسانه ای شایع کرده اند که نظر مخالف رهبری درخصوص کناره گیری مصلحی به رئیس جمهور ابلاغ شده است".




خبرگزاری دولت در انکار خبر ابقای وزیر اطلاعات با حکم رهبر افزود : "خبرگزاری های فارس، مهر و ایسنا ساعتی پس از انتشار خبرهای مربوط به قبول استعفای مصلحی از سوی رئیس جمهور، اقدام به حذف این خبر کردند و ساعتی بعد بدون آنکه منبع مشخصی را مستند خبر جدید خود قرار دهند، مدعی شدند که مصلحی در پست وزارت اطلاعات باقی خواهد ماند".




خبرگزاری دولت در این مطلب که هنوز در خروجی آن موجود است ، مدعی شده که " هر چند ابعاد این ماجرا هنوز روشن نیست، اما آشکارا چنین به نظر می رسد که سناریوی تازه ای برای وانمود سازی اختلاف نظر میان رئیس جمهور با رهبر فرزانه انقلاب درحال شکل گیری است ".




در ادامه این جنجال ها، خبرگزاری رسمی دولت، بعد از حذف خبر "دستور رهبری جهت ابقای وزیر اطلاعات"، اعلام کرد که تلاش خواهد نمود "تا عوامل فعال در پشت این ماجرا را شناسایی و آنها را به مردم معرفی کند".




همزمان با این موج، جوانفکر در مطلب مشابهی در وبلاگ خود – که بعدا مورد حمله و هک واقع شد- رسانه های منتشر کننده خبر ابقای وزیر را "دروغ پرداز و اقتدارگرا" خواند که "قصد دارند از رهگذر دروغ پردازی هماهنگ و یکپارچه ، رهبر را در مقابل یک خبر خلاف واقع اما منتسب به ایشان قرار دهند تا به زعم آنها وی مجبور به سکوت شود".




واکنش دیگر رسانه ها به اتهام های وارده از سوی جوانفکر

سامانه خبری جهان نیوز و طیف گسترده ای از رسانه های اصولگرا – که قریب به اتفاق آنها از حامیان دولت بودند- در چرخشی ناگهانی از عصر روز دوشنبه، نوک پیکان حملات خود را متوجه خبرگزاری رسمی دولت و در راس آن مشاور رئیس دولت کردند و پاسخ وی را به انحای مختلف درج کردند.




از جمله حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی در این روزنامه در خصوص بازتاب رسانه ای خبر قبول استعفای حیدر مصلحی و ابقای مجدد وی از سوی رهبری، به شدت از "باند انحرافی دولت که تیم رسانه ای دولت را قبضه کرده اند"، انتقاد کرده و پشت پرده فعالیت این تیم در جریان اتفاق فوق را فاش کرده است.


این یادداشت در حالی منتشر شد که چندی پیش نیز کیهان در تحلیلی حرکت تیم اسفندیار رحیم مشایی برای تصرف رسانه های دولت را کودتا عنوان کرده بود.




خبرگزاری فارس نیز با انتشار کاریکاتوری در خروجی این خبرگزاری به اتهامات وارده از سوی جوانفکر پاسخ داد.




در کنار خبرگزاری فارس پایگاه های خبری نظیر تابناک، خبرآنلاین، فردانیوز، جهان نیوز، الف، رجانیوز و عصر ایران نیز در فضای مجازی به این موضع خبرگزاری رسمی دولت واکنش نشان دادند.




پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز (طیف نزدیک به فاطمه رجبی) نیز طی مطلبی تحت عنوان تکرار سناریوی تشکیک در نظر رهبری، این‌بار در مورد ابقای وزیر اطلاعات به تقبیح این اقدام مبادرت کرد.




پایگاه اطلاع رسانی جهان نیوز (متعلق به علی زاکانی) نیز در دو عنوان مطلب جدا گانه تحت عناوین "ایرنا مجددا دستور رهبری را مولوی و ارشادی کرد " و" ایرنا چه خبر است؟ اعتراض خبرنگاران ایرنا به رفتار غیرحرفه ای و غیراخلاقی مدیران"به این موضوع پرداخت.


 


اما پایگاه اطلاع رسانی الف (متعلق به احمد توکلی) نیز با خبری تحت عنوان " دومین بی اعتنائی تاریخی به یک حکم حکومتی" به شدت از این اقدام جوانفکر انتقاد کرد.




اما در نقطه اوج این واکنش ها هک وبلاگ شخصی جوانفکر قرار داشت که هک کنندگان دلیل این کار را تعارض جدی جوانفکر با دولت احمدی نژاد خواندند و از جوانفکر و مشائی و بقائی خواستند که رئیس جمهور را رها کنند تا در معرض انتقاد حامیانش قرار نگیرد.




فیلترینگ سایت نزدیک به مشایی

در کنار موج حملات، تارنمای جهان نیوز اعلام کرد که "يكي از سايت هاي حامي اسفندیار رحيم مشائي نیز، به دليل حمله به وزير اطلاعات و يكي از مسئولين سابقه دار نظام و رئيس جمهور فيلتر شد."




جهان نیوز آورده است "اين رسانه وابسته به جريان انحرافي در گزارشي كه به شكل قابل ملاحظه اي نيز عليه نظام در رسانه هاي ضدانقلاب منعكس شده است نوشت كه رئيس جمهور به دليل ضدولايت فقيه بودن وزير اطلاعات خواسته كه وي را بركنار كند و در عباراتي كه توهين به رئيس جمهور هم محسوب مي شود نوشته رئیس جمهور مردمی و مکتبی در اقدامی انقلابی و شجاعانه که نشأت گرفته از تدبیر سیاسی و ولایت مداری ایشان است، ظهر روز یکشنبه پس از یک دوره چندماهه از دعوت وزیر محترم اطلاعات به اجرا نمودن منویات رهبری و پرهیز از تصمیمات جناحی، اقدام به عزل وی از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نمود."




گفتنی است درگیری میان طیف نزدیک به دولت و رسانه های اصولگرا، همچنان ادامه دارد.

 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر