کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

شکایت شرکت اپل از سامسونگ

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری شینهوا شرکت اپل در دادخواستی در یکی از دادگاه‌های آمریکا از شرکت سامسونگ به دلیل آنچه که آن را نقض مالکیت اپل در محصولاتش نامیده شکایت کرد.

بنا بر گزارشی که روز گذشته در رسانه‌های آمریکایی آمده در این دادخواست که روز جمعه در دادگاهی در شمال کالیفرنیا اقامه شد اپل مدعی شده است که شرکت سامسونگ در تلفن‌های همراه Glaxy S 4G و Nexus S و در محصول تبلت گالکسی حق امتیاز تجاری اپل را نقض کرده است.



در این گزارش به نقل از یکی از نمایندگان قانونی شرکت اپل آمده است که این اصلا تصادفی نیست که آخرین محصولات سامسونگ کاملا شبیه آیفون و آی‌پد هستند از طراحی ظاهری گرفته تا سخت‌افزار داخلی و رابط کاربری و حتی بسته‌بندی محصول.







دادخواست‌های مالکیت معنوی پیش از این نیز در میان دیگر شرکت‌ها مانند رقبای تجاری در بخش موبایل مطرح شده بود که از جمله آنها می‌توان به دعوا میان مایکروسافت و موتورولا، میان اوراکل و گوگل و اپل با نوکیا و اچ.تی.سی اشاره کرد.



این دادخواست در حالی مطرح می‌شود که شرکت سامسونگ به عنوان یکی از تامین کنندگان مطرح قطعات شرکت اپل به حساب می‌آید. البته پیش از این سامسونگ از طعم گزنده اپل در امان نمانده بود و استیو جابز مدیر اپل در کنفرانس رونمایی از آی‌پد ۲ در ماه گذشته با تمسخر سامسونگ و دیگر رقبای تولیدکننده تبلت، محصولات این شرکت‌ها را کپی از آی پد توصیف کرده و آنها را مقلدان (copycats) نامیده بود.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر