کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

وعده بی‌حاصل دادستان برای اعطای مرخصی به ارسلان ابدی

پانصد روز از زندانی شدن ارسلان ابدی دانشجوی ٢۶ ساله زندانی دانشگاه بین المللی قزوین، که در حال گذراندن شش سال حبس خود است، می‌گذرد و وی همچنان در بند ٣۵۰ اوین در زندان به سر می برد.


بر اساس گزارش رسیده به کلمه، چند ماهی است که دادستانی تهران بطور مداوم وعده اعطای مرخصی و آزادی وی را می دهد، ولی هر دفعه خانواده وی با مراجعه به زندان برای آزادی ارسلان، با کذب بودن ادعای دادستانی تهران مواجه می شوند.


این گزارش حاکی است، مادر ارسلان ابدی هنوز به خاطر قول های شخص جعفری دولت آبادی دادستان تهران حاضر به مصاحبه با هیچ خبرنگار و شبکه و سایت خبری درباره وضعیت فرزند خود نیست، و این در حالی است که جعفری دولت آبادی حتی قول آزادی کامل ارسلان ابدی را برای عید نوروز داده بود، ولی خانواده وی هر روز با وعده های کذب دادستانی تهران مواجه می شود و هنوز خبری از مرخصی این دانشجو نیست.


ارسلان ابدی که از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورای سال ۸۸ است، در دادگاه بدوی از سوی شعبه‌ ۱۵دادگاه انقلاب به ۹ سال و نیم حبس محکوم شد که پس از درخواست تجدیدنظر‌خواهی، این حکم توسط شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری تقلیل یافت.


اتهام ارسلان ابدی در کیفرخواست ابتدایی “محاربه” و “افساد فی‌ الارض” عنوان شده بود که پس از چندی با فشار افکار عمومی و برخی از مسئولان، این کیفرخواست تغییر کرد.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر