کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

شیخ علی کورانی: تطبیق افراد را با چهره‌های زمان ظهور، حرام است و تطبیق‌دهندگان ملعون‌اند

شیخ علی کورانی با نفی هرگونه تطبیق دادن افراد با چهره‌های عصر ظهور، گفت: من اساسا با تطبیق دادن مخالفم. این کار را نفی کرده‌ام. البته این تطبیق‌ها را عده‌ای عوام شاید باور کنند اما خواص و اهل علم می‌دانند که این طور نیست.


علامه کورانی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین درباره علمی نبودن تطبیق‌های سی دی ظهور نزدیک است، اظهار کرده است: از نظر علمی کار اینها مذموم است. اینها کار علمی نکردند. کار تطبیق قطعی و جزمی کردند که تطبیق‌ها هم درست نیست. گفته‌اند سفیانی یعنی ملک عبدالله. با وجودی که سفیانی حاکم سوریه است از نسل ابوسفیان. گفته‌اند یمانی یعنی سید حسن نصرالله. خب. سید حسن در عراق است با وجود اینکه یمانی در خود یمن خواهد بود نه در لبنان، نه در عراق. بعد تطبیق کرده‌اند که خراسانی یعنی مقام معظم رهبری. شعیب ابن صالح یعنی رئیس‌جمهور آقای احمدی‌نژاد. این تطبیق‌ها را نمی‌شود قبول کرد.


وی افزود: تطبیق قطعی و تعیین این معنی‌اش توقیت یا وقت تعیین کردن است. این یعنی زمان ظهور حضرت را معین کردن. ما در احادیث صحیح و متواتر اهل بیت داریم که این کار حرام است و روایات کسانی که این کار را می‌کنند لعن کرده‌اند.


گفتنی است شیخ علی کورانی یکی از علمایی است که جریان تولیدکننده سی‌دی ظهور نزدیک است، به نظرات او درباره مهدویت استناد می‌کنند.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر